Tvrtke i tržišta
StoryEditor

[Poslovna scena] AMP iz Lopatinca ambalažu od biorazgradivih folija planira izvoziti u Zapadnu Europu

26. Lipanj 2022.
Branko Klobučarić

Nedavno je obiteljska tvrtka AMP iz Lopatinca (općina  Sveti Juraj na Bregu) proslavila 30 godina postojanja. Za to je vrijeme, sudeći barem po izjavama kupaca na njihovoj web stranici, postala respektabilna, iako i dalje spada u male tvrtke sa 16 zaposlenih. Branko Klobučarić vlasnik je i direktor te tvrtke, u kojoj su zaposleni i njegova supruga Mirjana i sin Nikola.

Lopatinec je na samoj granici sa Slovenijom. Odmah pomislimo kako je obitelji Klobučarić jako teško s kadrovima jer blizina dežele nikoga od radnika ne ostavlja ravnodušnim. Pogotovo jer ni Austrija nije preko svijeta, kako se ono kaže, i mnogi teško odole njezinom zovu. I zaista, Klobučarić veli da problemi sa zapošljavanjem postoje budući nedostaju kadrovi za radnike u proizvodnji, a radnike na fleksotisku moraju sami obučavati jer u Hrvatskoj ne postoji obrazovanje za to zanimanje.

Usprkos tim nedaćama, a i drugima koje su pogodile svjetsko gospodarstvo, ta mala tvrtka sa 16 zaposlenih raste svake godine. Primjerice, 2017. prihod joj je bio pet milijuna kuna, dok je lani ostvareno nešto veći od osam milijuna kuna, što je za desetak posto više nego u 2020., godini lockdowna. A i te godine ostvaren je rast prihoda od 7,3 milijuna kuna, čak za 1,2 milijuna kuna više nego u 2019. Udio izvoza u prihodu lani je iznosio 21 posto i također je u porastu, a izvoze u Sloveniju, Austriju i Mađarsku.

- Plan nam je širenje prodaje na područje zapadne Europe, uz osiguravanje uvjeta za proizvodnju ambalaže od biorazgradivih folija – veli Klobučarić.

Neto dobit nije bila velika svih ovih godina. Lani je, primjerice, iznosila 244 tisuće kuna. Tvrtka proizvodi ambalažne materijale od jednoslojnih, dvoslojnih i troslojnih folija koje se koriste za pakiranje pretežno prehrambenih proizvoda. Ambalažne materijale isporučuje u obliku formiranih vrećica ili tiskanih folija u rolama za automatsko pakiranje, ovisno o potrebama kupaca. Dosad su razvili proizvodne programe ambalažnih materijala ili vrećica za pakiranje za čajeve, kavu, začine, tjesteninu, sve do ambalaže za smrznute i/ili vakumirane te svježe prehrambene proizvode. Inače, posluju s mnogim velikim tvrtkama u Hrvatskoj i inozemstvu.

- U zadnje dvije godine, kao i u prethodnim godinama, naše poslovanje je u stalnom porastu, kako obujmom proizvodnje, tako i prihodima. AMP redovito investira u vlastite kapacitete i poboljšanje kvalitete proizvodnje kako bi zadovoljio rastuće potrebe naših poslovnih partnera, što nam osigurava stalni i kvalitetan rast – kaže Klobučarić.

Prije četiri godine investirali su u izgradnju novog proizvodno-poslovnog objekta površine preko 800 kvadrata u poduzetničkoj zoni Brezje i nabavku novih strojeva. Vrijednost investicije bila je 5,3 milijuna kuna. Poslovna je zona je inače u blizini njihove kuće uz koju su, ranije imali pogon. Sljedeće 2019. godine također je uloženo u povećanje kapaciteta proizvodnje 2,5 milijuna kuna. Usprkos poskupljenju projekata zbog aktualne svjetske situacije, u AMP-u planiraju novu investiciju u dogradnju proizvodnog dijela objekta i nabavku dodatnih strojeva u vrijednosti od pet milijuna kuna.

Priča da nisu imali velikih poteškoća u dobavi repromaterijala. Nije, doduše, bilo jednostavno, ali kaže da su to prevladali zahvaljujući poslovnim partnerima, a posebno kupcima koji su pokazali razumijevanje i prilagodili se novonastalim uvjetima. No, veli, najprije pandemija, a zatim ukrajinska kriza uzrokovale su, kao i svim drugim poduzećima, nagli porast ulaznih troškova kroz cijene repromaterijala i energije.

Iako se AMP pokazao kao žilava tvrtka u posljednje dvije godine kada nas je zadesila pandemija i rat u Ukrajini, u sljedećem razdoblju porast troškova energije i repromaterijala bit će najveći problem ovako male kompanije, čega je svjestan i vlasnik, pa je sigurno da ne sjede skrštenih ruku. No kako svima, tako i njima, a iskustvo iz proteklog razdoblja kao i činjenica da ih kriza više ne može iznenaditi vjetar su u leđa tvrtki iz Lopatinca.

*Sutra: Hoće li zabrana Tuberitea desetkovati proizvodnju krumpira u Međimurju?

26. travanj 2024 20:23