Piše: Goran Gazdek
Tvrtka Bijelić Co iz Osijeka prodala je prošle godine više od 330.000 mobitela marke Xiaomi, čiji je službeni distributer od 2017. godine.
- To je stvarno fascinantna brojka u odnosu na trenutno stanje na domaćem i globalnom tržištu – kaže nam osnivač tvrtke i predsjednik Uprave Viktor Bijelić i dodaje:
- Bijelić Co na tržištu djeluje posljednjih 30 godina, a Xiaomi je u našoj tvrtki prepoznao partnera koji jamči visoke standarde poslovanja koji su rezultati neumornog, kontinuiranog rada.
Naša čarobna formula za uspjeh leži i u činjenici da u Slavoniji nema mjesta za komfor pa ako želite uspjeti i opstati, morate kontinuirano i promišljeno ulagati, morate inovirati, biti uporni i u koraku s vremenom kroz stalno educiranje i praćenje događaja na sceni. Uz sve te sastojke za uspjeh, kao i uz malo sreće, rezultat na kraju neće izostati.
Osječka se tvrtka, zahvaljujući konstantnom širenju na tržištu, može pohvaliti i velikom prodajnom brojkom ostalih pametnih uređaja kao što su robotski usisavači, televizori bazirani na androidu, električni romobili i ostala roba potrošačke elektronike.
- Tijekom pet posjeta Kini, Xiaomi sam prepoznao kao potencijalnog partnera za uspješnu suradnju. Međutim, stvarno nismo očekivali ovakav uspjeh. Iste godine kada smo sklopili partnerstvo, otvoren je prvi 'Mi Store' u Beču, a njegovo je otvorenje bila prva naznaka da bi posao mogao eksplodirati.
Na dan otvorenja, ispred trgovine stvorila se tolika gužva da je uz zaštitare morala intervenirati i policija. Sve je to bilo nevjerojatno, pa i pomalo šokantno – priča nam Bijelić.
Nakon Beča, djelatnost su iz Hrvatske i Austrije proširili i na tržišta Crne Gore, Slovenije i Srbije. Kako se obujam posla s vremenom širio i kako bi zadržali fokus na ostala tri tržišta, u određenom su se trenutku povukli sa tržišta Srbije i smanjili aktivnost u Austriji.
Prošle godine tvrtka je u Hrvatskoj ostvarila promet od 80 milijuna dolara što je u odnosu na godinu prije rast od 30 posto. Ovakav uspjeh Xiaomi proizvoda na domaćem i regionalnom tržištu Bijelić objašnjava hardverom mobitela koji je iznimne kvalitete, elegantnim dizajnom i pristupačnim cijenama, ali istovremeno naglašava činjenicu da bi rezultati bili puno bolji da i njihov partner – kao i konkurenti - nije imao pad proizvodnje zbog nedostatka čipova čiji je vrhunac dosegnut prošle godine.
Od početka suradnje s Xiaomijem, Bijelic Co otvorio je pet prodajnih mjesta 'Mi Stores' u Hrvatskoj; dva u Zagrebu i po jedan u Rijeci, Splitu, Osijeku i Beču. Od 2020. godine, njihov mobilni prodajni tim dnevno obiđe petnaestak partnerskih prodajnih mjesta ostvarujući izravan kontakt s partnerima i kupcima.
- Taj model poslovanja definitivno je rezultirao povećanjem prodaje – kažu nam iz Bijelić Co. S obzirom na to da – kako kažu - drže 30 posto ukupnog hrvatskog tržišta mobitela i veliki udio u ostalim proizvodima pametne potrošačke elektronike, konstantno povećavaju svoj tim koji trenutno broji 130 djelatnika iz raznih dijelova Hrvatske.
Stabilnost i uspješnost u poslovanju, Bijelić Co potvrđuje i kroz suradnju s telekom partnerima A1 i Telemach te s više od 900 partnera, a među kojima su Links, Pevex, eKupi, Hgspot, Emmezeta i drugi te trgovački lanci Konzum, Plodine, Spar i drugi.
Pitamo našeg sugovornika o srednjoročnoj i dugoročnoj budućnosti firme.
- Želim stvoriti strukturu koja može bez mene, da više ne bude obiteljska tvrtka već korporacija. Vjerujem da ćemo još ove godine izaći iz obiteljske prepoznatljivosti i firmu organizirati po korporativnim principima s vrlo jasnim procedurama – zaključuje Bijelić.