Rijeka Gateway: Posao štivadura više nije što je nekada bio
Osnova je posla ista, no lučki radnici u Rijeci danas poglavito rade u operacijskim i kontrolnim sobama u kojima za kompliciranim konzolama upravljaju golemim dizalicama
Trebalo je ni pune tri godine, a Rijeka je dobila novi simbol. Četiri goleme obalne dizalice svijetle nebeskoplave boje danas su sastavni dio Zagrebačke obale i novoga kontejnerskog terminala Rijeka Gatewaya zajedničke tvrtke APM Terminalsa (51 posto) i ENNA Logica (49 posto). Dan uoči svečanog otvorenja tog terminala na dok s tim dizalicama pristao je brod Alva Maersk, jednako obojen u Maerskovu plavu boju, sretnom okolnošću dosta sličnu nijansama plave koje u svojim grbovima imaju sâm grad i nogometni klub s Kantride. Sudeći prema bojama, vlasnik APM Terminalsa, danski Maersk, došao je doma.
Kad smo posjetili terminal uoči službenog otvorenja, obišli smo ga u društvu nekoliko stranih novinara i dobroga kolege iz konkurentske poslovne redakcije. Novinare poslovnih medija iz Londona, Kopenhagena i Beča začudilo je što Rijeka Gateway ne izaziva mnogo interesa u domaćim medijima. Njihovo je čuđenje opravdano, jer da APM Terminals i ENNA grupa nisu svečano otvorili terminal u prisutnosti velikodostojnika iz svijeta politike i tristotinjak uzvanika, javnost možda ne bi ni primijetila da je potpuno dovršen. Potpuno bi ga svjesni bili tek njegovi riječki susjedi kojima su u pogled s balkona ušle i četiri velike STS (ship-to-shore – od broda do obale) dizalice te operatori kontejnerskog prometa kojima su brodovi zapeli u Trstu i Kopru na sidrištu čekajući tjednima na iskrcaj.
