Tvrtke i tržišta
StoryEditor

Robotiq.ai - Trojica inženjera nakon konzultantske karijere napravila vlastiti proizvod za svjetsko tržište

08. Srpanj 2022.
Darko Jovišić

 

Uočivši snagu tržišta automatizacije robotskih procesa (RPA – robotic process automation) kao najbrže rastućeg dijela razvoja poslovnog softvera i relativno mlade grane u djelatnosti informatičke tehnologije (IT), Marko Gudelj, Ivan Belas i Darko Jovišić odlučili su prije četiri godine osnovati Robotiq.ai. Da je riječ o odličnom poslovnom potezu, vidi se iz podatka da su prošle godine privukli više od milijun eura ulaganja: 190 tisuća eura od europskog projekta 'Eurostars' za potrebe istraživanja i razvoja softvera te 900 tisuća eura od češkog fonda J&T Ventures, grupacije dijela J&T.

Trojica IT inženjera odlučila su se okušati u izradi svoga proizvoda za svjetsko tržište jer su kao konzultanti upotrebljavali tuđe alate i uvidjeli da postoje mjesta za velika poboljšanja i pojednostavnjenja. Njihovim rješenjima koriste se, primjerice, Infobip, Rimac Automobili, Fina, OTP banka, Hörmann te BDO Croatia, a stranke i partneri dolaze i iz Europe, Sjeverne Amerike i Afrike.

Darko Jovišić naglašava da su se usmjerili na snažno privlačenje stranaka i partnera u srednjoj i istočnoj Europi, a iskorak će napraviti i prema zrelijim tržištima kao što su Sjedinjene Američke Države, gdje upravo razvijaju poslovanje, i Ujedinjeno Kraljevstvo.

Tržišta u SAD-u i UK-u u većem postotku usvajaju softvere vezane uz RPA, pa za pojavljivanje na njima Robotiq.ai, prema Jovišićevu mišljenju, mora ponuditi dokazan i bolji proizvod s mnogo referencija i partnera. Usporedno razvijaju napredne funkcionalnosti na svom proizvodu, istaknuo je Jovišić, dodajući da inače rade uglavnom preko partnerskih tvrtki, pretežno iz IT-a i poslovnog savjetovanja.

Prošla godina bila prijelomna

– Naš je temelj Robotiq.ai, platforma za automatizaciju poslovnih procesa korištenjem softverskih robota. Softverski robot nije pravi robot već aplikacija koja imitira korisnika na računalu: klikanje po aplikacijama, čitanje e-mail poruka ili Excel datoteka. Softverski roboti su kao digitalni radnici koji automatiziraju repetitivne i zamorne administrativne poslove te omogućavaju da se djelatnici posvete kompleksnijim i kreativnijim zadacima. Naš proizvod namijenjen je poslovnom tržištu i ponajprije se upotrebljava u većim uslužnim kompanijama poput banaka, osiguranja i telekoma. Odnosno primjenjuje se u odjelima kao što su računovodstvo, kontroling, back-office, pozivni centar ili podrška prodaji.

U tim je sektorima mnogo administrativnog i ponavljajućeg posla tako da je potencijal za automatizaciju velik. Provedba našeg rješenja je brza i mjeri se u tjednima, a klijenti imaju povrat na investiciju u roku od šest do 12 mjeseci. Osim samog proizvoda imamo i tim za primjenu rješenja premda je naš ciljani poslovni model rad preko partnerskih tvrtki koje kupuju naše licencije i ugrađuju alat krajnjim korisnicima. Pri tome nam je poseban bio projekt u OTP banci jer smo posao dobili unatoč jakoj konkurenciji. Time smo dokazali da je naš proizvod dovoljno zreo da može kvalitetno raditi u zahtjevnom okružju poput banke. Taj projekt poslužio nam je kao važna referencija za daljnju prodaju i akviziciju sličnih korisnika – objašnjava Jovišić.

Robotiq.ai radi na primjeni umjetne inteligencije na platformi pa Jovišić ističe da se njihovi roboti koriste računalnim vidom kako bi prepoznali gdje se nalaze elementi aplikacije na koje moraju kliknuti. Za tu zagrebačku tvrtku prošla je godina bila prijelomna prema Jovišiću jer je proizvod izašao na tržište te su privukli prvih desetak klijenata, što je pokazalo da postoje tvrtke koje su spremne platiti taj proizvod. I ova godina je također vrlo važna jer su, kako je već spomenuto, osigurali investiciju rizičnoga kapitala za agresivno privlačenje klijenata i partnera. Ove godine očekuju prihod od 1,2 milijuna eura.

Više o ovoj perspektivnoj tvrtki i njenim planovima pročitajte u novom tiskanom i digitalnom izdanju Lidera.

19. travanj 2024 14:02