tvrtke i tržišta

Ryanairu dobit skočila 40 posto zahvaljujući potražnji za Europom

Europljani su se ovog ljeta češće odlučivali za Mediteran nego SAD, pa je Ryanair povećao prihod i broj putnika, navodi direktor O’Leary

Ryanair je u prvih šest mjeseci poslovne godine povećao dobit za 40 posto, potaknut rastom potražnje za europskim, a ne prekoatlantskim destinacijama. Putnici koji su se tijekom ljeta odlučili za Mediteran umjesto SAD-a pomogli su najvećem europskom niskotarifnom prijevozniku ostvariti rekordne rezultate, stoji u izvješću tvrtke.

Prihod je u prvom polugodištu porastao za 13 posto, na 9,82 milijarde eura, dok je dobit prije oporezivanja skočila na 2,89 milijardi eura, u usporedbi s lanjskih 2,06 milijardi. Povoljan je bio i kalendar – ovogodišnji Uskrs pao je u prvi kvartal fiskalne godine, što je dodatno podiglo promet.

Izvršni direktor Michael O’Leary izjavio je da 'postoji određena nevoljkost Europljana da putuju u SAD', gdje su cijene karata znatno porasle, dok je unutar Europe potražnja, osobito za Mediteranom, i dalje snažna. Slične trendove ranije su zabilježile i druge europske aviokompanije, poput Lufthanse i Air France-KLM-a.

Zahvaljujući ranijoj isporuci dijela Boeingovih zrakoplova 737 Max 8, Ryanair je blago povećao godišnju prognozu broja putnika – na 207 milijuna. Novi zrakoplovi omogućit će kompaniji da selektivno poveća kapacitete tijekom božićnih i novogodišnjih blagdana.

O’Leary je također ponovio apel britanskim vlastima da prošire londonski aerodrom Stansted, glavno Ryanairovo čvorište u Ujedinjenom Kraljevstvu, procijenivši da bi druga pista mogla biti izgrađena za 500 do 600 milijuna funti. Istodobno je izrazio skepsu da će se treća pista Heathrowa ikada realizirati.

Tvrtka očekuje dodatnu korist od pada cijena nafte i povoljnijeg tečaja dolara. Ryanair je za iduću godinu osigurao gorivo po cijeni manjoj od 67 američkih dolara po barelu, što bi trebalo smanjiti troškove goriva za oko 650 milijuna eura.

Ipak, O’Leary ne planira snižavati cijene karata, već višak sredstava namjerava usmjeriti u jačanje bilance kako bi kompanija bila otpornija na moguće buduće šokove poput pandemije ili recesije.

- Imamo prostor da dodatno snizimo cijene, ali nema potrebe poticati potražnju dok ne dođe do ozbiljnijeg ekonomskog potresa - poručio je.

Ryanair planira u idućih osam godina povećati broj putnika na 300 milijuna godišnje. Dioničari su optimistični – vrijednost dionice porasla je oko četiri posto u Dublinu, a od početka godine čak 35 posto, čime je tržišna kapitalizacija kompanije dosegla 27,2 milijarde eura.

Rast i u Hrvatskoj

Na hrvatskom tržištu Ryanair bilježi snažan rast i širenje mreže. Tijekom ljetne sezone 2025. kompanija je ponudila više od 2,2 milijuna sjedala na letovima prema i iz Hrvatske, što je povećanje u odnosu na prethodnu godinu. Hrvatska je time potvrđena kao jedno od ključnih tržišta za širenje Ryanaira u jugoistočnoj Europi.

Za zimsku sezonu 2025/26. (od 26. listopada 2025. do 28. ožujka 2026.) Ryanair planira 690.282 sjedala, što predstavlja rast od 9,4 posto u odnosu na prošlu zimu. Dio kapaciteta preusmjerava iz Španjolske u Hrvatsku, zbog povoljnijih aerodromskih naknada i boljih uvjeta poslovanja.

Prema najavama, Ryanair će u ljetu 2026. dodatno proširiti mrežu letova iz Zagreba i Zadra, dok se razmatraju i sezonske rute iz Splita prema tržištima srednje Europe.

O’Leary je poručio da kompanija neće žuriti sa snižavanjem cijena karata unatoč padu cijene goriva — koje je za iduću godinu osigurano po cijeni manjoj od 67 američkih dolara po barelu, u odnosu na 76 ove godine.

- Ryanair će uštede iskoristiti za jačanje novčanih rezervi i pripremu za moguće buduće šokove – poput nove pandemije ili gospodarskog pada – umjesto za snižavanje cijena karata - rekao je. 

Za hrvatski turistički sektor, Ryanair ostaje ključan partner u produljenju sezone i dostupnosti tržištima zapadne Europe. S obzirom na rast kapaciteta i nastavak ulaganja, Hrvatska bi i u 2026. mogla očekivati novi val rasta zračnog prometa i dolazaka iz EU.

Lider digital
čitajte lider u digitalnom izdanju