Turizam

Sezona obara rekorde, dionice turističkih tvrtki baš i ne

Ako ste neku od likvidnijih turističkih dionica kupili uoči 2019., danas ni izbliza niste blizu rastu cjelokupnoga domaćeg dioničkog tržišta

Cijela će zemlja samo od ljeta živjeti kao bubreg u loju – poznati su stihovi Hladnog piva koji se baš i ne mogu preslikati na vlasnike dionica turističkih kompanija. Barem ako je suditi po dugoročnom trendu kretanja njihove cijene.

Nedavni službeni podaci pokazali su da je ljeto 2025. donijelo još jednu rekordnu turističku sezonu. Prema podacima koje je prošloga tjedna objavio Državni zavod za statistiku, od siječnja do rujna u komercijalnim smještajnim objektima ostvareno je 18,7 milijuna dolazaka i 89,4 milijuna noćenja, što je za 2,3 posto više dolazaka i za 1,2 posto više noćenja turista.

Ako se obistine lipanjske prognoze Hrvatske narodne banke, prihodi od turističke potrošnje stranih gostiju u ovoj godini trebali bi porasti 3,6 posto i dosegnuti 15,5 milijardi eura. Od stranih turista tako će se sliti pola milijarde eura više nego 2024., odnosno oko 120 milijuna eura više. Kad se pogledaju ti podaci, svatko s imalo poduzetničkog duha poželi ugrabiti barem djelić toga golemoga financijskoga kolača.

BESPLATNO nastavite čitati ovaj članak
Registrirajte se bez troškova i otvorite vrata Liderova sadržaja. Prvih 5 zaključanih članaka vam poklanjamo svaki mjesec.
Lider digital
čitajte lider u digitalnom izdanju