Nakon dvogodišnje istrage Nacionalne uprave za sigurnost prometa na cestama (NHTSA, Tesla će u SAD-u povući više od dva milijuna vozila kako bi se pozabavila sigurnosnim problemima autopilota, prema novim dokumentima NHTSA-e. Popravci će se vlasnicima izdavati besplatno putem OTA (over-the-air) ažuriranja kako bi se dodale značajke koje osiguravaju da vozači budu pažljivi dok koriste Teslin kontroverzni sustav autonomne vožnje. Ovo vrijedi za sva trenutna Teslina vozila napravljena od pokretanja Autopilota 2015. godine, uključujući Model 3, Model Y, Model S i Model X.
- ‘Lijek‘ će uključivati dodatne kontrole i upozorenja za one koji već postoje na pogođenim vozilima kako bi dodatno potaknuli vozača da se pridržava svoje stalne odgovornosti za vožnju kad god je uključen Autosteer - navodi NHTSA u dokumentu. Primijećeno je da, iako Autopilot (točnije njegova komponenta Autosteer) ima nekoliko kontrola koje osiguravaju pozornost vozača, one nisu uvijek dovoljne.
- U određenim okolnostima kada je uključen Autosteer, istaknutost i opseg kontrola značajke možda neće biti dovoljni za sprječavanje vozačeve zlouporabe napredne značajke pomoći vozaču SAE razine 2 - navodi se u dokumentu. To zauzvrat može dovesti do ‘povećanog rizika od sudara‘.
Besplatno ažuriranje softvera
Tesli je naređeno da se pozabavi sustavom za nadzor vozača, što znači da će tvrtka morati uvesti dodatne kontrole i upozorenja ne bi li dodatno potaknuli vozače da unatoč uključenom Autosteeru obraćaju pozornost na kolnik i drže ruke za volanom. Bit će tu novih vizualnih upozorenja, olakšavajući uključivanje i isključivanje Autosteera i eventualnu suspenziju iz Autosteera ako se vozač kontinuirano ne ponaša odgovorno.
- Tesla će objaviti besplatno (OTA) ažuriranje softvera. Očekuje se da će pisma s obavijestima vlasnika biti poslana 10. veljače 2023. - rekao je najveći proizvođač električnih automobila.
Nova odredba se odnosi na nešto više od dva milijuna vozila, iako će modeli koji su krenuli u proizvodnju nakon 7. prosinca već imati novo ažuriranje.
NHTSA je prošlog kolovoza rekla da otvara istragu o autopilotu nakon 11 nesreća s parkiranim vozilima hitne pomoći od 2018. koje su rezultirale sa 17 ozlijeđenih i jednom smrću. U pismu Tesli poslanom nedugo nakon toga, regulator je zatražio detaljnu dokumentaciju o tome kako sustav za pomoć u vožnji funkcionira. Konkretno, želio je znati kako osigurava da će ljudski vozači držati pogled na cesti dok je autopilot uključen i postoje li ograničenja o tome gdje se može koristiti.