
Tomislav Bagić (Kraš): Krašu je najvažnije zadržati dosljednost i standarde u poslovanju

Tomislav Bagić
Ulazak Hrvatske u OECD može dodatno otvoriti mogućnosti za investicijski zamah i povećanje povjerenja međunarodnih partnera
Tržište robe široke potrošnje, osobito prehrambenih proizvoda, razvija se brže nego ikada prije. Promjene u potrošačkim navikama, visoki regulatorni zahtjevi, digitalna transformacija i globalni izazovi poslovanje čine izrazito kompleksnim, ali istovremeno bruse kreativan pristup.
Kao kompanija koja iza sebe ima više od stoljeća tradicije, Kraš na te izazove odgovara kombinacijom iskustva, ulaganja u inovacije i unapređenjem poslovnih procesa. Kraš je uz domaće tržište već desetljećima prisutan i na međunarodnima što nam daje znanje i sposobnost predviđanja trendova.
Danas, kada se potrošači sve više okreću raznovrsnim prehrambenim navikama, održivosti i transparentnosti, razvijamo nove proizvode prilagođene tim očekivanjima. Paralelno moderniziramo postojeći asortiman, kao i do sada vodeći računa o nutritivnim vrijednostima, kvaliteti sirovina i održivim praksama u proizvodnji i pakiranju. U praksi to znači da uz naše postojeće dobro poznate proizvode i okuse, kao što je Domaćica original, proizvodimo i novije alternative poput Domaćice multigrain koja donosi prirodan izvor vlakana iz čak pet vrsta žitarica.
No, jednaku pažnju posvećujemo i pakiranju. Kraš nastoji da proizvodi budu vrhunski i iznutra i izvana, a to potvrđuju i nagrade struke. Ove godine Napolitanke su osvojile priznanje na Izložbi hrvatskog dizajna, a na Danima Komunikacija 2025. dobile su zlato za branding na BalCannesu.
Takva priznanja za nas nisu samo dekoracija, već pokazuju da brinemo o svakom detalju i želimo da iskustvo uživanja u našim proizvodima bude potpuno, od prvog pogleda do posljednjeg zalogaja. Stoga ne postoji jedinstveni recept za prilagodbu novim tržišnim okolnostima. Kraš svoje poslovanje gradi na fleksibilnosti, agilnosti i jasnoj viziji - ostajemo vjerni tradiciji, a istovremeno tražimo prilike za inovacije i održiv razvoj.
Kako bismo realizirali ono što smo naumili, za sve je kompanije, pa tako i Kraš, potrebna stabilnost kao i predvidljivo poslovno okruženje. Jednostavnije je planirati i razvijati se u sigurnim i uređenim uvjetima, jer nam to omogućava da se snažnije fokusiramo na vlastite ciljeve kao što su primjerice razvoj proizvoda i investicije u modernizaciju proizvodnje, koje samo ove godine u Krašu iznose oko 12 milijuna eura. U tom kontekstu, ulazak Hrvatske u OECD može dodatno otvoriti mogućnosti za investicijski zamah i povećanje povjerenja međunarodnih partnera.
OECD okuplja zemlje koje dijele visoke standarde transparentnosti, održivosti i tržišne konkurentnosti što signalizira stabilnost, odgovornost i predvidljivost. Članstvo u OECD-u također doprinosi jačanju međunarodnog ugleda hrvatskih proizvoda i usluga, čime domaćim brendovima omogućuje širi manevarski prostor na globalnoj sceni. Takvi standardi mogu unaprijediti izvozne uvjete, privući strane investicije te poboljšati konkurentnost domaćih poduzeća, čime se stvara poticaj za daljnji ekonomski rast.
Kao jedna od najprepoznatljivijih domaćih kompanija s dugom tradicijom i snažnom izvoznom orijentiranosti, za Kraš je, bez obzira na formalno članstvo, najvažnije zadržati dosljednost u poslovanju i održavati visoke standarde