Turski modni brend Trendyol, prema pisanju britanskih medija, dao je još koncem prošle godine ponudu za preuzimanje britanske modne kuće ASOS. Turci su za britanski modni webshop navodno spremni iskeširati milijardu britanskih funti, a dobar dio tih sredstava osigurava ni manje ni više nego kineski div Alibaba.
No, u ASOS-u se očito još razmišlja treba li prhvatiti ponudu. Nikakvi komentari ne izlaze u javnost, ni službenim, ni neslužbenim putem, a gubici britanskog modnog brenda samo se zbrajaju.
Prema The Sunday Timesu, Trendyol je pristupio ASOS-u još u prosincu prošle godine sa ponudom otkupa dionica, a ono što je jedino oko te transakcije poznato jest da je turski brend angažirao savjetnike, i to grupu Morgan Stanley.
Trendyol inače ostvaruje godišnje prihode od 2,6 milijardi funti, premda posluju s gubitkom. Kompanija je još 2021. dobila potporu Alibabe od 285 milijuna funti, kao i oko 1,2 milijarde funti od investitora uključujući SoftBank i Qatar Investment Authority.
ASOS je također u gubicima, ali ozbiljnijim. Polugodišnji minus iznosi 291 milijuna funti, prodaja je pala, a dugoročna profitabilnost sve je upitnija. Nizozemska podružnica Trendyola navodno je zbog toga i krenula s ponudom za preuzimanje i to po cijeni od 10 do 12 dolara po dionici što je oko daleko više od trenutne cijene dionice ASOS-a na londonskoj burzi s koje je dionica čak i ispala zbog niske vrijednosti.
- Trendyolovo iskustvo u prostoru brze mode moglo bi pomoći Asosu da ponovno izgradi svoju relevantnost, nakon što je pao u nemilost među mladim generacijama jer im stilski nije bio prilagođen. Da je bio uspješan u preuzimanju, Trendyol bi se trebao ponovno usredotočiti na povećanje privlačnosti ASOS-a kroz predstavljanje svestranijih i sofisticiranijih stilova unutar svojih asortimana i osiguravanje da se može bolje natjecati s konkurentima poput Sheina i Boohooa u pogledu cijene – istaknula je analitičarka Pippa Stephens za britanske medije koje zanima zašto u takvim okolnostima ASOS nije još prihvatio ponudu.