Hrvatska agencija za civilno zrakoplovstvo objavit će tijekom siječnja natječaje za izbor drugog pružatelja zemaljskih usluga u zračnim lukama Zagreb, Split i Dubrovnik, a po njihovom završetku u tim zračnim lukama po prvi puta bi se trebala pojaviti konkurencija u segmentu pružanja tzv. zemaljskih usluga.
Trenutačno te usluge u Splitu i Dubrovniku pružaju same zračne luke, dok je u Zagrebu od 2022. godine turski Havaş postao vlasnik tvrtke MZLZ Zemaljske usluge d.o.o., kompanije koja je do tada obavljala sve poslove vezane uz prihvat i otpremu putnika, tereta i zrakoplova u Međunarodnoj zračnoj luci Zagreb.
Razlog za raspisivanje ovih natječaja leži u primjeni Pravilnika o pružanju zemaljskih usluga prema kojem je potrebno raspisati natječaj za drugog pružatelja zemaljskih usluga nakon što zračna luka prijeđe brojku od dva milijuna prihvaćenih i otpremljenih putnika u jednoj godini, kako bi se pružio pristup aerodromskoj infrastrukturi neovisnim zainteresiranim pružateljima zemaljskih usluga. Spomenute tri zračne luke i ranije su dosegnule brojku od dva milijuna putnika godišnje, no Covid pandemija i posljedično smanjenje broja putnika, odgodilo je primjenu spomenutog Pravilnika.
Budući da su poslovi zemaljskih usluga odvojeni u zasebnu tvrtku, HAVAS-Zemaljske usluge, iz podataka o njezinom poslovanju moguće je vidjeti o koliko velikom tržištu je riječ. Havas Zemaljske usluge ostvarila je prihod od 17,8 milijuna eura
i dobit od oko pola milijuna eura, a u istom izvješću je navedeno da u 2023. godini očekuju povećanje broja letova od 8 posto te povećanje tonaže tereta od 6,6 posto.