Tvrtke i tržišta
Valamar bilježi rekordne rezultate i ubrzava investicije u Poreču
23. listopada 2025.
Pical Resort Valamar Collection
foto
Dobit porasla 28 posto, prihodi 10 posto, a hotel Pical s ulaganjima preko 200 milijuna eura postaje najveći turistički projekt u Hrvatskoj
Hotelska grupacija Valamar prvih devet mjeseci ove godine završila je s operativnom dobiti (prilagođena EBITDA) od 165,2 milijuna eura, što je 11,8 posto više nego u istom razdoblju prošle godine, dok je neto dobit porasla za 28 posto, na 20,2 milijuna eura, pokazuje konsolidirani financijski izvještaj.
Ističući kako su rezultati Grupe "izvrsni", iz Valamara u izvješću navode i da su nastavili ostvarivati "snažan rast i izvrsne poslovne rezultate u prvih devet mjeseci 2025. godine, potvrđujući održivost svoje strategije".
Neto dobit rezultat je povećanja ukupnih konsolidiranih prihoda Valamar grupe u prvih devet mjeseci ove godine za 10,5 posto u odnosu na isto razdoblje lani, odnosno na 433,4 milijuna eura.
I poslovni prihodi rasli su, za 10,5 posto na 430,9 milijuna eura, dok su operativni troškovi iznosili 263,6 milijuna eura ili 10,3 posto više, uz povećanje troška plaća za 12,7 milijuna eura ili 13,4 posto, kao i zbog viših materijalnih troškova uslijed porasta noćenja.
Iz Valamara u izvješću naglašavaju i da su sve destinacije u kojima Valamar grupa posluje ostvarile u prvih devet mjeseci izvrsne rezultate, pri čemu su Rab, Makarska, Krk i Istra predvodnici po rastu prihoda dok je destinacija Dubrovnik nakon iznimnog rasta prihoda u prošloj godini ostvarila stabilno poslovanje u ovoj sezoni.
Porast noćenja na 6,2 milijuna
Ukupno je u devet mjeseci u svim Valamarovim objektima ostvareno 6,2 milijuna noćenja ili 3,7 posto više, što je, napominju, veći rast od ukupnih noćenja u Hrvatskoj, koja su rasla za 1,2 posto.
U noćenjima najveći udjel od 47 posto imaju tržišta Njemačka i Austrija, uz rast udjela domaćih i noćenja iz turista iz Ujedinjenog Kraljevstva i Poljske.
Iznose i da je prosječna cijena sobe ove godine porasla na 153 eura ili za 10,4 posto, a da je godišnja zauzetost bila nešto malo viša nego lani ili 43,1 posto.
Direktna prodaja u Valamaru je i dalje dominantan i najprofitabilniji prodajni kanal, čineći 66,5 posto ukupnih prihoda od pansiona, ističu iz Valamara, dodajući da uspješno privode kraju Investicijski ciklus 2024/25 od 162,2 milijuna eura te da u završnu fazu ulaze i radovi na hotelu Pical u Poreču, najvećem turističkom projektu u Hrvatskoj.
Tu investiraju više od 200 milijuna eura, s čime će se i Poreč i Istra, kako očekuju, transformirati prema modelu cjelogodišnjeg, održivog i visoko kvalitetnog turizma.
U izvješću na ZSE iz Valamara navode i da su na dan 31. srpnja 2025. ukupno zapošljavali 8.690 radnika, te da su se primanja u vrhu sezone (od lipnja do kolovoza) za stručna radna mjesta, odnosno kuhare, konobare i recepcionare u Valamarovim hotelima, kampovima i ljetovalištima kretala od 1.500 do dvije tisuće eura neto, a primanja spremačica, pomoćnih kuhara, pomoćnih konobara, kuhinjskih radnika i servira od tisuću do 1.400 eura neto.
I u trećem tromjesečju rast poslovanja
Samo u trećem tromjesečju, ta najveća hotelska grupacija u Hrvatskoj ostvarila je neto dobit od 117,1 milijuna eura, dok je prošle godine za isto razdoblje iznosila 108,2 milijuna eura.
To je rezultat porasta ukupnih prihoda na 289,2 milijuna eura, što je oko 40 milijuna eura više nego su iznosili u lanjskom trećem tromjesečju, a porasli su i ukupni rashodi, na 148,2 milijuna eura, sa lanjskih 139,8 milijuna eura.
Sveukupno, takav rast poslovanja, kako iz Valamara navode u četvrtak u priopćenju povodom rezultata, pridonio je rastu vrijednosti dionice Valamara te dividendnom prinosu od 4,6 posto za dioničare, što je iznad ciljanih četiri posto godišnje.
čitajte lider u digitalnom izdanju
vezani članci
Ukratko
Raste trend brendiranja mirisom - Turisti se vraćaju jer se sjećaju mirisa hotelske sobe
'Ispitivanja provedena na osobama koje često borave u hotelskim ili apartmanskim smještajima pokazala su važnost mirisa u ovom načinu poslovanja', komentirala je Radojka Macan, vlasnica i osnivačica Bioeterice koja proizvodi organska eterična ulja
Hrvatska
Istraživanje - Zbog pandemije će mnogi odustati od putovanja, bazena, spa tretmana...
Kriza s koronavirusom ostavila je traga na svim segmentima života i poslovanja, kako u Hrvatskoj, tako i u cijelom svijetu. Poput nekog strogog učitelja, koronavirus je razotkrio sve slabe točke nas kao pojedinaca, ali i tvrtki i organizacija, pa i samih država.
