Velika migracija: YouTube postaje nova najmoćnija medijska sila
Narativ o propasti medijske industrije jednostavno je pogrešan. YouTube trenutačno je najuzbudljiviji prostor za medijsko poduzetništvo
Vrijeme curi. Ako mediji ne obrate pozornost na to otkucavanje koje im glasno odzvanja u ušima, dočekat će ih vrlo neugodno iznenađenje. Ovo je trenutak buđenja – tim je riječima poznati britanski novinar i voditelj Piers Morgan, govoreći za Guardian, upozorio tradicionalni medijski svijet na to što će se dogoditi ako ozbiljno ne dožive snagu YouTubea.
Toj dvadeset godina staroj platformi ne treba posebna reklama. Korisnici je posjećuju gotovo svakodnevno, ali njezina trenutačna moć slabašna je u usporedbi s onim što se tek treba dogoditi. Ili, kako u svojoj kolumni u AdWeeku tvrdi reporter Mark Stenberg, cijela budućnost medija gradi se na YouTubeu. Morgan je potencijal te videoplatforme iskusio na primjeru svog šoua 'Uncensored', koji je isprva bio dio medijskog carstva Ruperta Murdocha. Međutim, proljetos Morgan preuzima kontrolu nad svojim medijskim brendom, u cijelosti ga seli na YouTube, a Murdochov News UK zadržava komercijalni interes i udjel u prihodima kanala. Odluku da se potpuno posveti digitalnoj platformi donio je zbog svoje četvero djece jer nitko od njih ne gleda televiziju, koja je, usput budi rečeno, skuplji način distribucije sadržaja koji se globalnoj publici može prenijeti jeftinije i brže.
