Tvrtke i tržišta

Veliki pad dionica kineskih EV tvrtki nakon BYD-eve nove rasprodaje

Dionice kineskih proizvođača automobila poput BYD-a, Nia i Geelyja potonule nakon novih poticaja i upozorenja šefa Great Wall Motorsa

Dionice kineskih proizvođača automobila poput BYD-a, Nia i Geelyja pale su u ponedjeljak nakon što je tržišni lider BYD ponudio nove poticaje za više od 20 modela, a izvršni direktor Great Wall Motorsa upozorio da je najveća automobilska industrija na svijetu u nezdravom stanju.

Dionice BYD-a kotirane na burzi u Hong Kongu zatvorile su dan s padom od 8,6 posto, dok su dionice Geely Auto pale za 9,5 posto. Druge tvrtke, poput Nia i Leapmotora, zabilježile su pad između tri i 8,5 posto, objavio je Reuters.

Višegodišnji rat cijenama na najvećem svjetskom automobilskom tržištu samo se dodatno intenzivirao, s proizvođačima automobila koji nastavljaju snižavati cijene i nuditi značajke koje su se nekoć smatrale premium, poput pametne asistencije u vožnji, potpuno besplatno.

Kineski div električnih vozila BYD tijekom vikenda najavio je novi val subvencija i poticaja za više od 20 modela, čime je početna cijena njegova najjeftinijeg modela, potpuno električnog hatchbacka Seagulla, smanjena na 55.800 juana (oko 7150 eura).

Kupci moraju dati svoje staro vozilo u zamjenu kako bi ostvarili pravo na subvenciju, potvrdio je službenik korisničke podrške za Reuters. Geely je u ponedjeljak odgovorio sličnim poticajima.

U petak je Wei Jianjun, predsjednik uprave Great Wall Motorsa, upozorio da kineska automobilska industrija ima svog vlastitog 'Evergrandea', aludirajući na prezaduženog građevinskog diva koji se našao u središtu krize likvidnosti u kineskom nekretninskom sektoru.

- Sada već postoji Evergrande u automobilskoj industriji, ali još se nije urušio - rekao je za Sina Finance u intervjuu.

Nije imenovao nijednog proizvođača automobila, no kazao je kako su neki od 'glavnih proizvođača' u Kini uložili previše napora u povećanje tržišne vrijednosti i dizanje cijena svojih dionica.

Wei, jedan od najotvorenijih direktora u kineskoj industriji, izjavio je da je industrija električnih vozila u Kini u nezdravom stanju, s obzirom na goleme gubitke i dugotrajni rat cijenama koji pritišće cijeli opskrbni lanac.

Dobavljači se, rekao je, bore za preživljavanje zbog stalnog pritiska da snize cijene i zbog odgođenih uplata, a optužio je proizvođače automobila da kompromitiraju sigurnost i pouzdanost svojih vozila.

- Neki proizvodi su sniženi s 220.000 juana na 120.000 juana u proteklih nekoliko godina. Koji industrijski proizvod može pojeftiniti za 100.000 juana, a da i dalje zadrži kvalitetu? To je apsolutno nemoguće - rekao je, ponovno ne imenujući konkretne tvrtke.

Prošlog je tjedna kineski državni regulator upozorio na pretjeranu konkurenciju u nekim industrijama, navodeći da neke tvrtke prodaju čak i ispod cijene koštanja, narušavajući pravednu tržišnu utakmicu, te najavio da bi mogao poduzeti korektivne mjere.

Lider digital
čitajte lider u digitalnom izdanju