Vlasnik Ben&Jerry's sladoleda debitirao na amsterdamskoj burzi
Ben and Jerry's
Unilever je u ožujku prošle godine prvi put najavio planove za izdvajanje Magnuma i Ben&Jerry'sa u zasebnu tvrtku, a sada su izašli na burzu
Matična tvrtka Ben&Jerry's sladoleda, Magnum Ice Cream Company, debitirala je na amsterdamskoj burzi. Cijena dionice najvećeg samostalnog proizvođača sladoleda na svijetu jutros je iznosila 12,20 eura, a sekundarne kotacije odvijaju se u Londonu i New Yorku.
- Kao dio Unileverove obitelji postali smo globalni lider u proizvodnji sladoleda, a sada kao neovisna kompanija koja je uvrštena na burzi bit ćemo agilniji, fokusiraniji i ambiciozniji nego ikada – izjavio je direktor tvrtke Peter ter Kulve.
Unilever je u ožujku prošle godine prvi put najavio planove za izdvajanje Magnuma i Ben&Jerry'sa u zasebnu tvrtku, a kao glavni razlog naveli su taj da se nisu mogli dovoljno posvetiti tom biznisu.
- Nisu imali kapaciteta baviti se Magnumom dok su istovremeno snažno gurali poslovanje vezano uz industriju ljepote i osobne njege. Zbog toga je došlo do ideje IPO-a i zasebne kompanije koja će imati posvećen menadžment koji će se u potpunosti moći fokusirati na proizvodnju sladoleda – rekao je za CNBC James Edwardes Jones iz RBC-a.
Naime, Unilever je duže vrijeme bio pod pritiskom investitora da restrukturira svoje poslovanje koje uistinu ima širok spektar proizvoda. Proizvodnja sladoleda prirodno se postavila kao idealna za izdvajanje u samostalnu kompaniju, a procijenjena je na čak 9,2 milijarde eura.
Magnum si je u rujnu ove godine postavio za cilj rast prihoda od tri do pet posto u srednjem roku, počevši od sljedeće godine. Analitičari pak tvrde da je taj cilj ambiciozan, no činjenica da je ta kompanija od srpnja ove godine neovisna znatno povećava mogućnost da bi se cilj mogao i ostvariti, iako vrlo vjerojatno od svega tri, a ne pet posto.
- Postoji snažan potencijal na tržištima u razvoju, a kompanija ima i vodeći tržišni udio u svojoj industriji te nekoliko snažnih brendova. No s druge strane, postoji izloženost cijenama sirovina, a tu je i činjenica da je ovaj biznis u velikoj mjeri sezonski, odnosno vremenski uvjetovan – rekao je za CNBC investicijski direktor u AJ Bellu Russ Mould.
Očekuje se da će se kategorija osnovnih potrošačkih proizvoda suočiti s izazovima zbog sve veće usmjerenosti potrošača na zdravlje te snažnog rasta tržišta lijekova za mršavljenje, koje predvode Novo Nordisk i Eli Lilly. Magnum je procijenio da bi ti čimbenici mogli godišnje smanjiti prihode za otprilike pola postotnog boda te bi uprava mogla osmisliti nove formate proizvoda kako bi odgovorila na taj trend.
Magnum Ice Cream sada nasljeđuje dugotrajan javni spor s osnivačima gotovo 50 godina starog Ben & Jerry’sa. Osnivači Ben Cohen i Jerry Greenfield sve su glasniji u iskazivanju nezadovoljstva smjerom u kojem se kreće brend kojeg su prije 25 godina prodali Unileveru. U rujnu ove godine pokrenuli su kampanju 'Oslobodite Ben & Jerry’s', pozivajući da brend ponovno postane 'neovisno vlasništvo, s društveno usklađenim investitorima'. Jedan od osnivača i ovoga je tjedna komentirao cijelu situaciju.
- Društvena misija Ben&Jerry'sa oduvijek je bila nerazdvojiva od samog brenda, bez obzira na to koliko su Unilever i sada Magnum pokušavali odvojiti to dvoje. Magnumovi pokušaji da odbace našu kampanju pokazuju da su svjesni rizika kojeg naša glasna zajednica predstavlja za ostatak njihovog sladolednog poslovanja. Taj se rizik ne može 'izvaditi žlicom', a pretvaranje da će spin-off kompanija nešto učiniti po tom pitanju pokazuje koliko pogrešno razumiju ovaj brend i njegove obožavatelje – izjavio je Cohen.
Govoreći za Financial Times, Magnumov izvršni direktor Peter ter Kulve pozvao je osnivače Ben & Jerry’sa, Cohena i Greenfielda, da 'prepuste stvari novoj generaciji'. Cohen je na to odgovorio optužbom da Magnum pokušava utišati društvenu misiju brenda.
