Maloprodaja, ugostiteljstvo i edukacija prednjače. Franšize nude ROI od 18 mjeseci i 80 posto opstanka u 10 godina
Hrvatski franšizni sektor bilježi impresivan godišnji rast od oko 11 posto, što je znatno više od globalnog prosjeka između četiri i šest posto. Takav dinamičan razvoj pokazuje da Hrvatska napokon sustiže razvijenije europske zemlje. Znatan dio domaćih franšiza ubraja se u razred mikrofranšiza, onih s relativno niskom razinom ulaganja, do 50.000 eura, zbog čega su vrlo kompetitivne.
Podaci su to dr. sc. Ljiljane Kukec, predsjednice Hrvatske udruge za franšizno poslovanje FIP, koja objašnjava da se globalni trendovi jasno usmjeravaju na sektore koji imaju najveći potencijal. Turizam i rast životnog standarda potiču potražnju, a fondovi EU-a otvaraju prostor za održive koncepte.
– Na svjetskoj razini to su svakako uslužne djelatnosti za krajnje korisnike: maloprodaja, ugostiteljstvo, briga za starije, ljepota i fitness, edukacije, pomoć u kući. Svi ti segmenti rastu jer odgovaraju na dugoročne promjene u demografiji, životnim stilovima i potrošačkim navikama. U Hrvatskoj nije ništa drukčije prema prisutnosti, ali sektori su drukčije raspoređeni. Kod nas je maloprodaja i dalje na prvome mjestu jer se u novim i starim trgovačkim centrima svakodnevno otvaraju novi brendovi, uglavnom franšize – ističe Kukec.
Ključni preduvjeti za franšiziranje
Brian Senaratne, vlasnik franšize Curry Bowl koja planira postati prvi globalni šrilanski restoranski lanac, detaljno objašnjava po čemu je poslovni model franšizabilan. Ipak, valja napomenuti kako je Senaratne čekao nekoliko godina prije nego što je napravio franšizu, što je bila mudra odluka.
BESPLATNO nastavite čitati ovaj članak
Registrirajte se bez troškova i otvorite vrata Liderova sadržaja. Prvih 5 zaključanih članaka vam poklanjamo svaki mjesec.