Alen Vuksan-Ćusa, glavni izvršni direktor Poslovne grupe Auto Hrvatska:

Vuksan-Ćusa (Auto Hrvatska): Treba zabraniti uvoz starijih vozila

Kamioni i gradska dostavna vozila često su među najvećim zagađivačima jer su u uporabi vozila starijih generacija koja su davno trebala biti povučena iz prometa

Od travnja 2025. Auto Hrvatska Automobili, članica Poslovne grupe Auto Hrvatska, postala je ovlašteni distributer renomiranoga kineskog proizvođača BYD-a – globalnog lidera u segmentu električnih i plug-in hibridnih vozila. O tome što novo partnerstvo znači za domaće tržište, kao i o širem kontekstu razvoja autoindustrije, razgovarali smo s Alenom Vuksan-Ćusom, od prošle godine glavnim izvršnim direktorom Poslovne grupe Auto Hrvatska (za izvršnog direktora kompanije imenovan je 2010.).

Vuksan-Ćusa gotovo tri desetljeća gradi karijeru unutar grupe koja već više od 70 godina predvodi tržište mobilnosti u Hrvatskoj. Lani je ostvarila odlične poslovne rezultate, konsolidirani prihod bio je 272 milijuna eura, što je za 30 milijuna eura više nego godinu prije. Međutim, podatak da je lanjski prihod bio za 100 milijuna eura veći nego 2021. i nama koji smo izvan branše mnogo govori – prodaja automobila u Hrvatskoj znatno raste zadnjih godina, pa trgovci općenito zadovoljno trljaju ruke.

Uostalom, to potvrđuju podaci agencije Promocija plus – lani je u našoj zemlji prodano 63.806 novih osobnih automobila, što je za 7100, odnosno 12,54 posto više u odnosu na 2023. godinu

Naravno, rastu prihoda Poslovne grupe Auto Hrvatska pridonijeli su i drugi segmenti, primjerice autoservisi i prodaja dijelova, ali prodaja automobila, i novih i rabljenih, najviše. Zato nam je zanimljivo kako će se tržište razvijati u ovoj i sljedećim godinama, odnosno hoće li se nastaviti rast prodaje automobila i u svijetu i u Hrvatskoj. Pogotovo u vremenu u kojem svjedočimo ratu između Ukrajine i Rusije i onom carinskom nakon što je Donald Trump postao američki predsjednik.

Iako su iz Amerike zadnjih mjeseci stizale razne poruke o carinama, koje su čas 'skakale' čas 'padale', što je izazvalo nestabilnost na globalnoj razini, za sada nema nagovještaja da bi se mogao dogoditi dramatičan zaokret. S Alenom Vuksan-Ćusom razgovarali smo sat i pol o poslovanju tvrtke, ali i stanju na tržištu automobila. Veli nam da nikad u povijesti automobili nisu bili kvalitetniji.

Rano je govoriti o rezultatima nakon što ste postali ovlašteni distributer BYD-a, ali koliko raste interes za hibridna i električna vozila?

–​ BYD je naš petnaesti brend u portfelju i time dodatno učvršćujemo poziciju najraznovrsnijeg distributera automobila u Hrvatskoj. BYD je globalni lider u električnoj mobilnosti, a prema obujmu proizvodnje nedavno je nadmašio čak i Teslu. U Hrvatskoj se prodaje na jednoj lokaciji u Zagrebu, ali planiramo proširenje putem regionalnih centara. S obzirom na politiku poticaja u Hrvatskoj, koja se ne odnosi isključivo na električna vozila, najveći potencijal vidimo u BYD-ovim naprednim hibridnim modelima. Ti automobili s jednim punjenjem goriva, uz optimalne uvjete vožnje, mogu prijeći i do 1000 kilometara – što potvrđuje razinu tehnološke zrelosti tog proizvođača. Iako se BYD pozicionira kao premium-marka, naši kineski partneri žele tržištu ponuditi konkurentne cijene, bliske srednjem tržišnom segmentu, što će u budućnosti dodatno povećati pristupačnost električne mobilnosti.

Ovaj članak je dostupan prijavljenim korisnicima.
Registrirajte se bez troška i otvorite vrata Liderova sadržaja – prvih pet zaključanih članaka svakog mjeseca čeka na vas.
Lider digital
čitajte lider u digitalnom izdanju