Tvrtke i tržišta

Značajan rast prihoda Atlantica unatoč izazovima na tržištu sirovina

Profitabilnost je pod pritiskom zbog rekordnih cijena sirove kave i kakaa, kao i ulaganja u zaposlenike i brendove

Atlantic Grupa je u prvoj polovici 2025. godine zabilježila prihod od prodaje u iznosu od 559,5 milijuna eura, što u odnosu na isto razdoblje prošle godine predstavlja rast od 9,2 posto. Dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) iznosi 50,7 milijuna eura, što je pad od 11,7 posto, dok je neto dobit pala 39,4 posto i iznosi 14,8 milijuna eura, stoji u priopćenju kompanije.
 
- Atlantic Grupa u prvom polugodištu 2025. godine nastavlja ostvarivati odlične prodajne rezultate uslijed rasta prihoda u gotovo svim poslovnim i distribucijskim područjima te na svim važnijim tržištima. Unatoč snažnom rastu prihoda, profitabilnost je pod pritiskom zbog rekordnih cijena sirove kave i kakaa, kao i svjesnih ulaganja u zaposlenike i brendove s ciljem dugoročnog rasta.
 
Naša dva nova brenda, DoNatural i Lemonish, ostvaruju odlične tržišne rezultate, a proširili smo portfelj inovacijama poput Smoki Proteina i Argeta Snacka. Obvezujućom ponudom za kupnju kompanije Osem i branda Kekec te prodajom proizvodnje i branda Montana strateški smo se usmjerili na osnaživanje naših temeljnih kategorija. Izdali smo i nove korporativne obveznice u iznosu od 80 milijuna eura, čime potvrđujemo stabilnost i dugoročnu orijentaciju - istaknuo je predsjednik Uprave Atlantic Grupe Emil Tedeschi.

Pića, Donat i Kava prednjače u rastu

U prvom polugodištu 2025. najznačajniji rast među Strateškim poslovnim područjima (SPP) ostvarili su Kava (+27,1 posto), Donat (+14,5 posto) i Delikatesni namazi (+13,6 posto). Kava, kao najveća pojedinačna kategorija, čini 25,4 posto ukupnog prihoda.
 
U segmentu distribucije, najviši rast zabilježen je u Strateškom distribucijskom području (SDP) Srbija (+25,2 posto) i Sjeverna Makedonija (+13,9 posto). Na najvećem tržištu, Hrvatskoj, ostvaren je rast prodaje od gotovo šest posto, čime je dodatno učvršćena tržišna pozicija. U ukupnoj prodaji Atlantic Grupe, vlastiti brendovi sudjeluju s 64,9 posto, ljekarničko poslovanje s 8,9 posto, dok principalski brendovi čine 26,2 posto prihoda.
 
Osim navedenih inovacija u proizvodnom portfelju Atlantic Grupa je u prvoj polovici 2025. godine ostvarila niz prepoznatljivih postignuća u područjima upravljanja ljudskim potencijalima, energetske učinkovitosti i održivosti, stoji u priopćenju.
Lider digital
čitajte lider u digitalnom izdanju