
Kako u svijetu medija znati da ste dobili najviše za uloženo? Realno, vrlo teško. Upravo na toj ideji nastala je nezavisna medijska konzultantska kuća Advise Media Consulting radi pružanja usluga procjene učinkovitosti oglašivačkih aktivnosti, osiguranja transparentnosti i upravljanja pitchevima (marketinškim prezentacijama).
Danas se zaposlenici u marketingu i komunikacijama vrlo često suočavaju s mnogim izazovima poput rastućih medijskih troškova, teške atribucije učinka kampanja i fragmentacije medija, zbog čega je odabir najboljih rješenja vrlo kompleksan.
Odgovor na te probleme jasna je slika o svakom uloženom euru, a upravo to omogućava Advise Media Consulting, jedina prava tvrtka za medijsko praćenje (media auditing) u Hrvatskoj, u čijem zagrebačkom uredu radi pet stručnjaka koji donose znanja, alate i iskustvo s razvijenih tržišta radi poboljšanja transparentnosti i medijskog praćenja na lokalnom terenu.
Mjerenje učinka i troškova
– Da bi oglašivači izbjegli kupovanje mačka u vreći, potrebno je postavljati prava pitanja i biti aktivan već u trenutku dogovaranja medijskih suradnji. Medijski je prostor, i u Hrvatskoj i na globalnoj razini, izrazito složen i skup. Kvalitetno upravljanje procesima pitcha, kontrola ulaganja te odabir medija koji će najbolje odgovarati klijentovim potrebama ključni su za uspjeh. Naša je zadaća oglašivačima pomoći da to postignu – ističe Marino Vuković, Group CEO Advise Media Consultinga, čije je sjedište u Hamburgu, a uredi djeluju u Zagrebu i Londonu.
Advise Media Consulting razvio je napredne alate koji gotovo u stvarnom vremenu pružaju uvid u isporučene rezultate medijskih agencija. Tim se sastoji od lokalnih stručnjaka s dugogodišnjim iskustvom u medijskom zakupu i planiranju, što omogućava transparentan i precizan nadzor nad medijskim ulaganjima.
– Naš angažman počinje analizom dosadašnjih aktivnosti klijenta kako bismo prepoznali prilike za poboljšanje. Klijentima dajemo mehanizam ili sustav za praćenje medijske potrošnje i ostvarenih rezultata te eventualna odstupanja od dogovorenih uvjeta. Transparentnost je ključ, a klijentima osiguravamo potpun uvid u sve ključne indikatore učinka i troškove – objašnjava Vuković.
Ključ uspješne suradnje
Jedan od izazova na tržištu jest inventory media, praksa u kojoj agencije kupuju oglasni prostor po sniženim cijenama i preprodaju ga oglašivačima po višim cijenama skrivajući pritom izvorne troškove.
– Naša je uloga osigurati klijentima bolju kontrolu i transparentnost kako bi mogli donositi informirane odluke. To koristi i agencijama jer potvrđuje njihovu profesionalnost i ispunjavanje ugovorenih obveza – dodaje Vuković.
Advise Media Consulting nudi i usluge Real-Time Digital Audita, alata koji klijentima daje gotovo uživo uvid u rezultate kampanja i pruža nezavisne evaluacije u svrhu transparentnosti. Tvrtka također pruža usluge upravljanja procesima pitcha, savjetovanja pri odabiru agencija, razvoja medijskih strategija, digitalnog nadzora te optimizacije procesa. Njezini su klijenti, među ostalim, uspješni i veliki sustavi iz različitih industrija kao što su Lidl, Kaufland, STADA, Abbott i Pernod Ricard, koji s AMC-om surađuju zato što im je potrebno središnje mjesto na kojem je moguće pratiti ekonomsku isplativost ulaganja i efikasnost u cjelokupnome medijskome miksu te istodobno na više tržišta.
– Vjerujemo da transparentnost i jasno postavljena očekivanja jačaju povjerenje između oglašivača i agencija te stvaraju zdraviji poslovni ekosustav. Naša je vizija dugoročno partnerstvo u kojem svi akteri – oglašivači, agencije i konzultanti – ostvaruju zajednički uspjeh. Povjerenje je ključ uspješne suradnje, a mi smo tu kako bismo postavili temelje za sustav koji to omogućuje – zaključuje Vuković.