Ukratko
StoryEditor

Klizališta koja oduzimaju dah: ARCTIC otkriva kako oblikuju adventske čarolije širom Hrvatske i Europe!

30. Siječanj 2025.
Klizalište u Pulifoto: Dorian Matišić

Riječka tvrtka ARCTIC prepoznata je kao regionalni lider u proizvodnji i iznajmljivanju klizališta te popratne opreme s dugogodišnjim iskustvom. Iza njih je trenutno još jedna uspješna sezona, a kako su njihova klizališta postala sinonim za advent otkrio nam je prokurist ove tvrtke Denis Ventin

Iza vas je još jedna uspješna sezona. Možete li nam približiti kako ste dosegnuli tu razinu izvrsnosti?

– Sve je počelo prije više od 20 godina kada smo uvidjeli potencijal klizališta kao središta zimske zabave. Od tada pa do danas, uspjeli smo realizirati preko 800 projekata u Hrvatskoj, regiji i Europi. Naša klizališta su ove sezone krasila više od 80 gradova te smo postavili preko 25.000 kvadratnih metara ledenih površina. Ta brojka pokazuje našu posvećenost i stručnost, ali i kontinuiranu potražnju za našim proizvodima. Ne radi se samo o postavljanju klizališta, već o kreiranju doživljaja koji okuplja ljude te podiže kvalitetu društvenog života stvarajući klizačima nezaboravne trenutke. Iako je adventska sezona klizališta iza nas, do ožujka imamo još nekolicinu aktivnih klizališta, a istaknuli bi Ljubljanu na Pogačarjevom trgu i klizalište u sklopu Studentskog kampusa u Splitu.

Kako su se klizališta pozicionirala kao ‘srce adventa‘?

– Posljednjih godina adventski sajmovi i klizališta postali su neraskidivo povezani. U mnogim gradovima advent zapravo započinje otvaranjem klizališta. Naš je zadatak omogućiti da taj trenutak bude spektakularan. Svake godine suočavamo se s velikim logističkim izazovima, jer većina klizališta mora biti postavljena gotovo istovremeno, u prvim danima adventa. Planiranje je ključno, a mi uvijek, koristeći naše iskustvo i znanje, uspijevamo isporučiti projekte na vrijeme, uz maksimalnu kvalitetu. Posebno nas veseli vidjeti kako klizališta postaju mjesta okupljanja obitelji, mladih i djece, promovirajući sport, boravak na svježem zraku i zdrav način života.

Koji su najvažniji faktori za uspješnu izvedbu klizališta iz vašeg iskustva?

– Svakom projektu pristupamo individualno i s visokim stupnjem profesionalnosti. Izrada klizališta počinje detaljnim izvidom terena, nakon čega slijedi projektiranje prilagođeno specifičnostima lokacije. Našim klijentima nudimo širok raspon rješenja — od pravokutnih i okruglih klizališta i ledenih tobogana do kompleksnih ledenih parkova sa stazama. Imamo i bogat izbor ograda, uključujući drvene, polikarbonatne i polietilenske. Također, nudimo mogućnost izrade „custom made“ proizvoda, čime dodatno odgovaramo na specifične zahtjeve klijenata. Najvažnija nam je kvaliteta izvedbe, koja osigurava sigurnost klizača i maksimalno uživanje u ovom sportu.

image

Klizalište u Bjelovaru

foto: Tibor Javurek

Sve više na vašim klizalištima predstavljate inovativnu LED tehnologiju. Kako je to promijenilo doživljaj klizanja?

– Inovacije su ključ našeg uspjeha u svim godinama poslovanja, a zadnjih godina projekt New Age of Ice Rinks najbolji je primjer. Implementirali smo digitalnu LED tehnologiju u klizališta te u ponudi imamo opcije obogaćivanja klizališta rukohvatima ograda s digitalno upravljivom LED rasvjetom za prikaze dinamičnih svjetlosnih efekata, LED EKRANIMA integriranim u ograde za prikaz promotivnih poruka. Naročito smo ponosni što smo digitalnu video LED display mrežu za prikaz video animacijskih sadržaja implementirali unutar ledenih ploha samih klizališta, staza i ledenih parkova. Naglasak je i na umjetne božićne jelke u kojima je također implementirana video LED display mreža za prikaz animacijskih sadržaja što iste čine potpuno drugačijima i atraktivnijima, a predstavlja potpuno novi proizvod na našem tržištu. Klizališta s navedenom tehnologijom postavljali smo na području regije na brojnim lokacijama, a neke od njih su:  Bjelovar, Šibenik, Varaždin, Postojna, Novo Mesto, Ljubljana i mnogi drugi. Interesantno je da smo van Hrvatske upravo postavili isto takvo klizalište u Francuskoj i Portugalu.  Iznimno nam je drago da naše proizvode i usluge prepoznaje, kako lokalno, tako i inozemno tržište gdje smo jedini koji nudimo takvu paletu proizvoda te time postavljamo novi standard u našoj industriji.

Vaš rad prepoznat je na međunarodnom tržištu. Možete li istaknuti neke projekte izvan Hrvatske?

– Naša prisutnost u Europi doista je impresivna. Postavljali smo klizališta u zemljama poput Španjolske, Portugala, Švedske, Francuske, Velike Britanije, Danske, Poljske, Mađarske, Ukrajine, Bugarske, Austrije, Kazahstana. Jedan od naših interesantnijih međunarodnih projekata bio je EYOF 2019. u Sarajevu. Tada smo rekonstruirali legendarno klizalište u Skenderiji za natjecanja u umjetničkom klizanju i short tracku, a dodatno se iz njega razvio i najveći vanjski ledeni park u regiji s preko 1500 m2. Takvi projekti pokazuju našu sposobnost prilagodbe i izvođenja složenih rješenja na visokoj razini.

image

Klizalište u Crikvenici

foto: Dorian Matišić

A u Hrvatskoj? Koji projekti su obilježili vaš rad?

– Prvo klizalište u Hrvatskoj postavili smo davne 2003. godine upravo u Rijeci na Gatu Karoline riječke neposredno uz more. Posebno se ponosimo prvim ledenim parkom u Hrvatskoj, postavljenim u Zagrebu na Tomislavcu koje je 2014. godine snažno obilježilo i uzdiglo zagrebački advent. Upravo smo time postavili trend za sve ostale nadolazeće advente i da Arctic klizališta postanu nezaobilazna atrakcija.  Posebno nam je drag i Adventski park koji smo projektirali i izveli u Varaždinu u sezoni 2023./2024. kada je Varaždin proglašen najljepšim adventom u Hrvatskoj. Zanimljivo je napomenuti da smo u Delnicama 2009. projektirali i izveli prvu ledenu dvoranu nakon osamostaljenja Hrvatske, a koja je i danas nezaobilazna klizačka destinacija, kao i da smo postavili klizalište u Ljubljani u svrhu snimanja promotivne reklame Toyote za Paraolimpijske igre 2021. godine u Tokiu. Ove sezone, ne smijemo zaboraviti spomenuti projekt u Areni Pula, gdje smo proizveli i postavili prvo adventsko klizalište unutar ovog povijesnog amfiteatra. Za nas je bio iznimno inspirativan projekt čija je popularnost nadišla razmjere Hrvatske o kojim su razni inozemni portali pisali.

S kojim izazovima se trenutno suočavate u industriji?

– Vjerujem da mislite na sve više zimske temperature posljednjih godina te smo se tome svojim iskustvom i tehničkim znanjem prilagodili.  Svake godine usklađujemo naše proračune hlađenja globalnim promjenama u temperaturama te je zanimljivo istaknuti da smo odradili priličan broj ljetnih klizališta na primorskim lokacijama: u Opatiji, Krku i Taru. Kada svojim znanjem i organiziranim timom uspijete izgraditi i održati ljetna klizališta na temperaturama do +40 stupnjeva u periodu kolovoza, tada znate da vam održavanje ledenih ploha u eri „globalnog zatopljenja“ u zimskom razdoblju, kada temperature dosežu do gotovo + 20 stupnjeva, praktički predstavljaju rutinu.

image

Klizalište u Splitu

foto: Dorian Matišić

Kakav je odaziv klijenata i korisnika?

– Naši klijenti cijene kvalitetu i pouzdanost koju im nudimo te nas svake godine traže da im ponudimo nešto novo i posebno, dok korisnici-klizači s nestrpljenjem iščekuju otvorenje klizališta. To nas motivira da stalno unapređujemo ponudu. Posebno nas veseli što klizališta nisu samo atrakcije, već postaju mjesta koja okupljaju ljude svih generacija. Vidjeti osmijehe na licima djece i obitelji najveća je nagrada za sav trud.

Koliki je vaš doprinos u brojkama?

– Samo ove sezone, isporučili smo više od 9.000 pari naoštrenih klizaljki, 80 sklopivih drvenih kućica koje služe kao blagajne, mjesta za pohranu opreme ili ugostiteljski objekti te isto toliko rashladnih uređaja. Bilježimo stalnu potražnju za našim uslugama te kontinuiran i stabilan rast poslovanja što nam daje energiju za daljnje usavršavanje i napredak.

Kako uspijevate zadržati zaposlenike i organizirati timski rad?

– U ovom trenutku zapošljavamo 30 stalno zaposlenih, od kojih mnogi s nama rade više od 10 godina. Gradimo organizacijsku kulturu koja naglašava timski rad, inovacije i zajednički uspjeh. Kontinuirano ulažemo u edukaciju i usavršavanje, kako bismo bili spremni za sve nove izazove.

Kakvi su vaši planovi za budućnost?

– Planiramo proširiti ponudu naših parkova za rolanje koja su kao i klizališta ostvarila veliki interes i uspjeh kod gradova i općina, kao i unaprijediti koncept sklopivih kućica, koje se nakon adventa koriste na proljetnim i ljetnim sajmovima. Naša sezona klizališta ne završava s adventom, nego traje do proljeća, zahvaljujući projektima iz regije. Naš cilj je kontinuirano podizati standarde i stvarati rješenja koja zadovoljavaju potrebe klijenata i korisnika.

Poruka za kraj?

– ARCTIC nije samo tvrtka, već brend koji kreira čaroliju zime. Naši projekti okupljaju ljude, donose radost i promiču zdrav način života. Zahvaljujemo svim našim klijentima na povjerenju i veselimo se budućim zajedničkim projektima. Svake godine iznova dokazujemo da zima može biti ispunjena toplinom ljudskih priča — a mi smo tu da te priče oblikujemo.

23. veljača 2025 18:48