Ukratko
StoryEditor

Predstavljen prvi priručnik o franšiznom poslovanju

08. Studeni 2023.
Ljiljana Kukec i Saša Petarfoto Marinko Nikolić

- Pionirski posao je naporan i moram priznati da je u ovih 20 godina otkako je osnovana udruga i otkako smo krenuli s prvim sajmom franšiza, konferencijama i edukacijama bilo trenutaka kada smo svi htjeli odustati jer nismo imali dovoljnu kritičnu masu ljudi koji bi pokrenuli cijeli taj sektor. To se promijenilo prije tri, četiri godine i zaista smatram da je pandemija tome pridonjela u pozitivnom smislu. Ljudi su tada sjedili doma i razmišljali o strategiji - rekla je predsjednica Hrvatske udruge za franšizno poslovanje dr.sc. Ljiljana Kukec na prvom sastanku Franšiznog kluba nastalog u suradnji s medijskom platformom Poslovni FM.

Na sastanku je ujedno predstavljen i prvi priručnik za sadašnje i buduće franšizne poduzetnike ‘Franšizno poslovanje - Od ideje do uspjeha‘ autora dr. sc. Ljiljane Kukec i dr.sc. Saše Petra. 

Više od 90 posto biznisa može se franšizirati, smatra Kukec, u cijelosti ili djelomično i uvijek treba računati na tu mogućnost. Možda neke proizvodne djelatnosti nisu jednako franšizabilne kao uslužne, ali svakako je riječ o često isplativoj poslovnoj opciji čiju snagu spoznaje rastući broj domaćih poduzetnika. 

- Moje iskustvo s tvrtkama s kojima radim je da postoje dvije vrste poduzeća. Ona koja ulažu vrijeme i ona koja ulažu novac! U zadnje vrijeme dosta radim s poduzećima koja su narasla za između 50 do 200 ljudi i postoje dobri razlozi zašto se isplati ući u takav oblik poslovanja. Prije svega, kupnjom franšize dobivate kompletan poslovni sustav, procedure, definicije i brend koji sam po sebi već ima svoje korisnike i klijente. S druge strane, dobivate i jedan veliki izazov jer s kvalitetnim davateljem franšize niste samo kupac nego zaiste sudjelujete u tim procesima - objasnio je poslovni konzultant Saša Petar

Objašnjavajući prednosti franšiznog poslovanja, napomenuo je da je današnja ekonomija prebrza da bi se nešto gradilo 20 godina. Sve se brzo mijenja i daleko je praktičnije ući u franšizni model i skratiti si muku, a zbog toga je brendiranje od iznimne važnosti. ‘Brend danas prodaje sve‘, smatra Petar, a uz to je sve teže naći dobar tim ljudi koji će uložiti nekoliko godina u stvaranje kvalitetne poslovne priče. 

- Sa Surf‘n‘Friesom smo krenuli 2009. godine i o našim krumpirićima se dosta pričalo, a mi smo dokazali da se može. Svako malo bi netko došao i raspitivao se o franšiziranju. Sjećam se jednog sastanka na kojemu smo razgovarali što bi se trebalo napraviti da se razvije to tržište i sjetio sam se - pa netko bi trebao početi dijeliti znanje o industriji kroz konzalting! 

Bio sam u Meksiku jer smo tamo prodavali franšizu. Nisam mogao spavati od jet laga i na Wixu sam počeo raditi mrežnu stranicu za današnji Colak Franchise Consulting Group (CFCG) koji danas pomaže brojnim domaćim poduzetnicima da ostvare uspjeh kroz franšizni model poslovanja - zaključio je Andrija Čolak, vlasnik Surf‘n‘Fries franšize i CFCG-a. 

23. svibanj 2024 06:20