Premium turizam je turizam dodane vrijednosti koji Hrvatskoj treba – poruka je Hrvatske gospodarske komore na Danima hrvatskog turizma u Opatiji.
Kroz promociju i edukaciju o premium ponudi, u Opatiji koja ove godine obilježava 180 godina turizma, HGK šalje poruku o potrebi stvaranja nove vizure hrvatskog turizma. Turizma koji je baziran na kvaliteti i sadržajima dodane vrijednosti. Pri tome HGK navodi održivo upravljanje prirodnim resursima, razvoj premium ponude temeljene na potrebama novih generacija turista te visoko motiviranu i educiranu radnu snagu kao ključne elemente za daljnji razvoj i diferencijaciju hrvatskog turizma u odnosu na konkurente.
O komplementarnosti arhitekture i dizajna u funkciji premium ponude, razgovaralo se na panelu Hrvatske gospodarske komore na kojemu je istaknuto da arhitektura definira prostor te da njena uloga mora biti i aktivacija okoline. To znači da zapošljava lokalnu zajednicu, potiče proizvodnju i privlači svojom posebnošću, formom, uklopljenošću u prostor.
– Premuim osjećaj daju autohtoni prirodni materijali i tehnologije okrenute budućnosti. Sam sadržaj neke građevine i povezanost sa lokacijom može usmjeravati goste na kulturu i povijest te tako dati dodanu vrijednost. Danas premium ne znači da je hotel lijep, važna je priča i atmosfera kojom zraci. Zdravlje, ekološka osviještenost i usluga. Biti poseban je danas imperativ. I najveći magnet – rekao je arhitekt Ante Vrban na panelu HGK o arhitekturi i dizajnu u funkciji premium ponude.
HGK je panelom dala platformu za predstavljanje domaćih primjera premium arhitekture, za isticanje važnosti multidisciplinarnog pristupa intervencijama u prostoru, za trendove koji će postati klasici i za storytelling destinacije kroz dizajn, ključni naglasak u planiranju budućnosti turizma. Samo dobro promišljen arhitektonski projekt koji je usklađen s destinacijom, koji je održiv i svevremenski je premium projekt, poručeno je na panelu.
– Dizajn i arhitektura imaju ključnu ulogu u postizanju premium ponude u hotelijerstvu. Hrvatska se razvija kao destinacija koja privlači zahtjevne goste željne kompletnog iskustva, uključujući najnovije trendove, interijera i eksterijera. Trenutni trendovi u dizajnu naglašavaju eleganciju, jak storytelling,originalnost te posvećenost detaljima u cilju postizanja vrhunskog doživljaja. Sve više domaći hotelijeri prepoznaju važnost ovog segmenta te kontinuirano ulažu u nadogradnju i podizanje razine svojih objekata kako bi se istaknuli na tržištu – naglašava arhitekt Dean Franić.
Budući da je premium turizam također velika priliku za privlačenje strateških investicija koje mogu podići vrijednost turističke infrastrukture i cijelih destinacija u Hrvatskoj, kod realizacije projekata ključna je dobra komunikacije između svih sudionika.
– Gotovo idealni uvjeti nastali bi kada bi i struka i naručitelj i gradska tijela jednako pozitivno razmišljali u smjeru održivosti, kulturnog naslijeđa i napretka. Kada bi svi dionici u procesu bili otvoreni za dijalog o stvaranju novog "tijela" u prostoru ili pak ponovnom korištenju nekog od postojećih. Premium proizvod, osim arhitekta, uz sebe zahtjeva premium naručitelja. Jer, osim novca, važno je imati znanje i senzibilitet o važnosti stvaranja u prostoru i utjecaja koje ono ima – istaknula je arhitektica Rujana Bergam Marković.
Platforma Stories proslavila prvih 100 članica
HGK je sinoć na terasi hotela Kvarner u Opatiji proslavila prvih sto članica platforme za premium turizam Stories. Stories Party posvećen je promociji izvrsnosti u hrvatskom turizmu kroz projekt Stories – Experience Premium Croatia. U opuštenoj atmosferi cocktail partyja okupili su se vodeći predstavnici turističkog sektora, gospodarstva i politike kako bi proslavili uspjehe koji su obilježili ovu premium turističku godinu.
– HGK slavi izvrsnost, inovativnost i autentičnost. Platforma Stories trenutno ima više od 120 članica, a tek smo šest mjeseci stari. Drago mi je da su tvrtke u turizmu prepoznale vrijednost platforme Stories koja ilustrira kako vrhunska kvaliteta, pažljivo osmišljeni doživljaji i autentičnost mogu privući goste više platežne moći te produžiti sezonu na cijelu godinu. Stories je korak prema pozicioniranju Hrvatske kao globalnog lidera u luksuznim i održivim putovanjima, a tako ostvarujemo sinergiju gospodarskog rasta i očuvanja naših jedinstvenih vrijednosti – poručila je Andreja Vukojević, direktorica Sektora za turizam HGK.
Na Stories Partyju Sektor za turizam HGK dodijelio je priznanja osobama koje su dale ključni doprinos razvoju platforme i promociji hrvatskog premium turizma. Među dobitnicima priznanja istaknuli su se ministar turizma i sporta Tonči Glavina, direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić, te bivša ministrica turizma, sada zastupnica u Europskom parlamentu Nikolina Brnjac, kao i predstavnici gospodarstva poput direktorice Mastercarda Hrvatske, Gee Kariž i Slavena Žabo, direktora komercijalnih poslova Croatia Airlinesa.