Hrvatski turizam je pri kraju još jedne uspješne turističke godine tijekom koje je Hrvatska dodatno učvrstila poziciju među vodećim turističkim destinacijama Mediterana te postala primjer zemlje s jednim od najbržih oporavka turizma. Naime, u dosadašnjem dijelu ove godine u Hrvatskoj je, prema podacima sustava eVisitor, ostvareno više od 104 milijuna noćenja što u odnosu na isto razdoblje rekordne 2019. godine predstavlja visokih 96 posto rezultata. Potpuni oporavak hrvatskog turizma i povratak na predpandemijske trendove očekuje se tijekom iduće godine u koju Hrvatska ulazi s još konkurentnije pozicije obzirom na ulazak naše zemlje u Schengen te eurozonu.
- Ulazak Hrvatske u Schengen te uvođenje eura kao službene valute dvije su komponente koje za hrvatski turizam predstavljaju izniman dobitak. Značajno manje gužve na graničnim prijelazima te brži i lakši protok roba i usluga hrvatskom turizmu donose novu dimenziju i još konkurentniju poziciju, posebice na europskom tržištu s kojeg se u Hrvatskoj ostvaruje oko 90 posto ukupnog turističkog prometa. Ono što dodatno očekujemo je i povećanje broja kraćih, vikend putovanja i to posebice s tržišta iz našeg okruženja, poput Slovenije, Italije, Mađarske, ali i Njemačke, Austrije, Češke, Poljske i dr. Također, gosti od iduće godine neće imati troškove konverzije, lakše će se snalaziti u iskazanim cijenama, a tu je i generalno gledano veća transparentnost. Pozitivna posljedica uvođenja eura zasigurno će biti i dodatno unaprjeđenje poslovnih procesa između domaćih i inozemnih turističkih subjekata, a važan je i geopolitički kontekst te pravo Hrvatske na izravno sudjelovanje u oblikovanju i provedbi zajedničke monetarne politike na razini Europske unije - poručio je Kristjan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice.
Na pozitivne efekte ulaska u Schengen i eurozonu upućuju i pojedine analize prema kojima će zajednička monetarna politika i otvorene granice odgovarati hrvatskom gospodarstvu pa tako i turističkom sektoru. Konkretnije rečeno, kada nema dugotrajnih graničnih kontrola, odnosno višesatnih čekanja na granicama, to dovodi do značajnih ušteda vremena i novca kod samih putnika, ali i organizatora putovanja čime se stvara dodatni prostor za povećanom potrošnjom kod samih putnika te novim ulaganjima kod subjekata koji u svojim ponudama nude i pakete za Hrvatsku.
Dodajmo kako će ovim povodom Hrvatska turistička zajednica provesti i dvije zasebne promotivne kampanje. Prva se odnosi na uvođenje eura s provedbom aktivnosti na društvenim mrežama i digitalnim kanalima komunikacije, a pritom će biti obuhvaćeno 13 tržišta na kojima će se, uz informaciju oko uvođenja eura, promovirati i bogata hrvatska turistička ponuda. Posebna informativna kampanja za Schengen kreće u siječnju iduće godine na ključnim inozemnim tržištima, a u pripremi su i brojne popratne aktivnosti u B2B segmentu.
U svakom slučaju, Hrvatsku očekuje još jedna izazovna turistička godina, ali i godina u kojoj kreće primjena nove Strategije razvoja održivog turizma do 2030., kao i novog Strateškog marketinškog i operativnog plana hrvatskog turizma, a tu je i odabir novog krovnog komunikacijskog koncepta i slogana hrvatskog turizma kojim će dosadašnji Croatia, Full of Life biti zamijenjen novim, odnosno kojim će naš turizam dobiti potpuno novi rebranding.