Potpisivanjem ugovora potkraj 2021. godine Sika je počela preuzimati MBCC Grupu, nekad poznatiju kao BASF Construction Chemicals. Početkom svibnja završena je dugoočekivana akvizicija kojom su spojena dva visokokvalitetna portfelja osmišljena da zadovolje sve potrebe kupaca na sve izazovnijem tržištu.
Dugo se radilo na integraciji MBCC Grupe, je li proces akvizicije napokon priveden kraju?
– Tako je, akvizicija je privedena kraju. Proces je bio vrlo kompleksan zato što je Sika već sada globalni lider u tom segmentu, zbog čega su takve transakcije višestruko izazovne. No mi u Siki znamo kako se to radi i radit ćemo i dalje. Također, riječ je o vjerojatno jednoj od najvećih akvizicija u povijesti u tom segmentu posebnih proizvoda za građevinarstvo, što je dodatno oduljilo cjelokupan proces. Sve u svemu, spojena su dva visokokvalitetna portfelja proizvoda s naglaskom na hidroizolacije, program za polaganje keramike, razne mortove, podne premaze i sve ostalo po čemu smo već poznati i zastupljeni u distribuciji, tj. specijaliziranim trgovinama, ali i na raznim projektima u infrastrukturi i stanogradnji.
Možete li objasniti koja su to vaša specijalizirana rješenja i područja primjene?
– Sika je danas globalna kompanija, no sjedište je i dalje u Švicarskoj, gdje je sve počelo prije 113 godina upravo hidroizolacijom poznatog tunela Gotthard. Danas nudimo različite proizvode poput mortova, membrana, dodataka ili pak premaza, no originalni i tada vrlo inovativan proizvod Sika-1 i dalje je na tržištu. Svejedno, moram naglasiti da već danas sedamdeset posto svoje prodaje Sika ostvaruje s proizvodima koji pozitivno utječu na održivost, pa tako svake godine uštedimo više od šest milijardi litara vode samo zahvaljujući Sikinim dodatcima za proizvodnju betona.
Nadalje, naša brtvila, u prvom redu Sikaflex-i, zabrtve više od milijun prozora svake godine. Svakako, tu su specijalna rješenja za statička ojačanja građevina, koja su trenutačno vrlo tražena na našem, domaćem tržištu. Uglavnom, radi se o rješenjima, kako mi volimo reći, od temelja do ravnoga krova – od uređenja interijera pa do fasade. Sika ima rješenja i za druge industrijske grane, primjerice brodogradnju ili automobilsku industriju, pa tako danas možemo reći da više od pedeset posto svih proizvedenih automobila na svijetu upotrebljava naše proizvode, što onda uključuje i električna vozila.
Živimo u izazovnim vremenima – pandemija prouzročena koronavirusom, inflacija i prelazak na euro donijeli su promjene na tržištu. Kako se nosite sa svime time? Vjerujemo da poslovanje i dalje raste budući da je u tijeku nova akvizicija tvrtke Sika?
– Sika na globalnoj razini kontinuirano raste, građevinska industrija i dalje ostvaruje uspješne rezultate. Ni u Hrvatskoj ne nedostaje projekata, pa je tako i na lokalnoj razini prodaja u stalnom porastu. U samo proteklih godinu Sika Croatia bila je dio iznimnih projekata, poput gradnje Pelješkog most ili tunela Učka. Unatoč inflaciji i prelasku na euro radimo punom parom. U proteklih pet godina korporacija je zatvorila dvadesetak većih akvizicija, a tu je sada i preuzimanje MBCC Grupe.
Preuzimanje MBCC Grupe najveća je akvizicija do sada, no što to znači za Siku?
– U posljednjih nekoliko godina ukupan se promet znatno povećao. Vrijednost brenda Sika porasla je 23 puta u posljednjih deset godina, a za što je itekako zaslužna Sikina strategija koja uključuje i akvizicije kao jedan od važnijih pokretača dugoročne uspješnosti i profitabilna rasta. S prodajom od 2,9 milijardi švicarskih franaka godišnje MBCC Grupa također je globalno jedan od pojedinačno vodećih dobavljača građevinske kemije.
Budući da joj pripadaju poznati brendovi poput programa PCI, Ucretea i drugih poznatih brendova, ta će akvizicija dopuniti i proširiti ponudu Sikinih proizvoda i rješenja u četiri od pet osnovnih tehnologija te sedam od osam ciljanih tržišta. Budući da je Sika kao svjetska korporacija iskazala svoju odgovornost za okoliš i promjenjivu klimu, u sklopu svoje strategije održivosti, udružena s MBCC Grupom, nastavit će stvarati još zelenija i održivija rješenja kako bi postigla nultu emisiju do 2050. godine
Mogu li vaši kupci i partneri očekivati neke promjene?
– Od promjena mogu očekivati proširenje našeg programa, o čemu su već informirani. Naravno, naši kupci, partneri, ali i krajnji korisnici, uživat će zbog još bolje i kvalitetnije usluge i dostupnosti te unaprijeđenih i održivijih proizvoda dodatnih vrijednosti i duljeg vijeka. Na kraju, vjerujem da svi zajedno možemo samo očekivati pozitivne promjene te još snažniji rast na globalnoj, ali i lokalnoj razini.