Digitalni nomad je pojam koji obuhvaća širok spektar zanimanja koja su u posljednje vrijeme izuzetno raširena i popularna. Ono što je poslovnim korisnicima najbitnije i najprivlačnije, ta zanimanja pružaju veliku fleksibilnost u pogledu radnog vremena te prostora za rad. Zanimanja poput konzultanta, social media managera, online fitness trenera, virtualnog asistenta, influencera itd., uvjetuju i prilagodbu u smislu reorganizacije klasičnih prostora za rad.
Arhitektura koja nastaje u današnje doba dužna je pratiti te promjene, pogotovo što se tiče projekata interijera. Posao koji se može obavljati iz fotelje, klupe, radnog stolca pa i barskog stolca zahtijeva prije svega fleksibilnost, a potom i udobnost svih prostorija unutar pojedinih ureda, te ugradbenog i komadnog namještaja.
Poslovna strategija poslovnih subjekata bitno se promijenila u odnosu na 1990-te, pa i 2000-te godine. Sasvim je uobičajen princip organizacije posla u kojem tvrtka prilikom zakupa poslovnog prostora odabere poslovni prostor s jednom polovinom, ili čak jednom trećinom potrebnih fizičkih radnih mjesta za rad, te tako optimizira troškove, a fizička radna mjesta koristi u nekoliko smjena, radnici se smjenjuju na tim radnim mjestima po radnim danima i sl. Također, tvrtke odabiru radne prostore u većim poslovnim kompleksima i radi pozicije sjedišta tvrtke, popratnih sadržaja, networkinga te ostalih benefita.
Takav je slučaj i u Green Gold centru gdje je arhitekt Filip Fiolić sa suradnicima realizirao nekoliko projekata. Taj poslovni kompleks privlačan je baš takvim, suvremeno organiziranim poslovnim subjektima, ali i onima koji predstavljaju konvencionalna i na neki način klasična zanimanja. Suvremeni poslovni interijer mora biti prilagođen svim tim poslovnim formama.
Projekti Wespa spaces i Wespa business & lounge su počivali od samoga začetka baš na tim postavkama. Prostori su maksimalno fleksibilni i podložni reorganizaciji u vrlo kratkom vremenskom roku, na svim razinama. To se postiže open space zonama, mnogobrojnim mrežnim priključcima te promišljenim pozicioniranjem ostalih instalacija u prostoru. Bit takve organizacije je napraviti multifunkcionalan poslovni ambijent koji je pritom i interijerski konzekventno isprojektiran, da ne pati forma radi funkcije, a ni obrnuto.
Trenutno je arhitekt sa svojim timom angažiran na reorganizaciji dijela interijera Wespa spaces-a na Zavrtnici, a također je i u procesu projektiranja poslovnog interijera sjedišta jedne velike IT tvrtke u Zagrebu. Ta tvrtka radi veliku reorganizaciju poslovnih procesa, a pritom su zahvaćeni i prostori za rad. Traži se uvećavanje radnih prostora i optimizacija. Timovi se povezuju i surađuju u većim prostorima, te se tako postiže i kvalitetnija i brža komunikacija unutar pojedinih timova. Ništa manje bitni nisu ni društveni prostori. Kvalitetan prostor za socijalizaciju je jako bitan zahtjev u projektima poslovnih interijera, kojima se taj arhitektonski kolektiv dosta bavi u posljednje vrijeme. Bila to kuhinja ili lounge zona, taj prostor mora biti dovoljnog kapaciteta za veći broj istovremenih korisnika te ambijent mora biti primamljiv, topao i dovoljno osvijetljen.
Što se tiče stilova u uređenju poslovnih interijera, može se ići zaista u raznim smjerovima, međutim bitno je taj stil podrediti potrebama pojedinog korisnika, odnosno tvrtke i zadovoljiti potreban broj radnih mjesta te ostale tražene sadržaje u prostoru. Bitno je i vizualni identitet pojedinog poslovnog subjekta uključiti u dizajn samog interijera, i to na način da se taj vizualni identitet ne čita kao strano tkivo u interijeru, nego kao njegova prirodna nadogradnja. Poželjno je i koristiti što više staklenih stijena kao pregrade gdje god je to moguće unutar prostora, neovisno o stilu uređenja, jer se na taj način vizualno povećava prostor i u njega se dovodi svjetlo.