Ukratko
StoryEditor

Tri četvrtine mladih svakodnevno doživljava mikrostresove

30. Rujan 2024.
Mars istraživanje
Istraživanje brenda Orbit otkrilo načine na koje se pripadnici generacije Z i milenijalci nose sa stresom

Početkom akademske godine počinje i ponovni povratak ‘stresnoj‘ rutini. Rano buđenje, velika količina poruka u inboxu i povratak učenju ili poslu samo se neki od faktora koji stvaraju mikrostresove. Upravo su tvrtka Mars i brend žvakaćih guma Orbit proveli istraživanje* kako bi otkrili načine na koje se pripadnici generacije Z i milenijalci nose sa svakodnevnim životnim mikrostresovima. Podaci pokazuju da ih čak 3/4 ispitanika svakodnevno doživljava. 

Studentski život može biti uzbudljiv, ali je također prepun izazova i mikrostresova koji mogu imati značajan utjecaj na svakodnevni život. Istraživanje pokazuje da se stresne situacije na prvom mjestu događaju na fakultetu, u školi i na poslu, a zatim i u prometu. Čak 3/4 ispitanih navodi da im je prijevoz do fakulteta veliki izvor stresa te ih čini tjeskobnim i razdražljivim, a pri povratku na fakultet ili posao najteže im pada povratak na rano buđenje (51 posto) ali i zabrinutost u vezi s propuštenim poslovima ili učenjem koje je potrebno nadoknaditi (44 posto).  

Upravo iz tog razloga, sve je važnije izdvajati „vrijeme za sebe“, a prema provedenom istraživanju ispitanici generacije Z i milenijalci  „vrijeme za sebe" najviše koriste za opuštanje (56 posto), za uživanje u stvarima koje vole (52 posto), pruža im privatnost (44 posto) i pomaže im da se fokusiraju na sebe (49 posto). Također, istraživanje pokazuje da od mehanizama kojima se mladi najčešće koriste kako bi se nosili sa stresom putovanja na posao ili fakultet najčešće izdvajaju pojačavanje glazbe (41 posto), žvakanje žvakaće gume (20 posto) i zvanje prijatelja odnosno člana obitelji (17 posto) dok ostali navode da ne rade ništa posebno (23 posto) ili kreiraju listu obaveza za taj dan (16 posto). 

‘Uzimanje vremena za sebe nije luksuz, već nužnost. Imajući u vidu da je „vrijeme za sebe" vrlo ili izuzetno važno za čak 78 posto ispitanika generacije Z i milenijalaca, Orbit je prepoznao potrebu i predstavio kampanju Chewtopia koja nas podsjeća da je usprkos užurbanom tempu svakodnevnog života bitno izdvojiti trenutke za sebe" izjavila je Vanja Vagić, voditeljica korporativnih komunikacija tvrtke Mars za UBBAI regiju te dodala: ‘s obzirom na mikrostresove koji opterećuju mlade ljude, mnogi smatraju da je „vrijeme za sebe" jedno od sredstava kako njima upravljati.‘ 

 

*Napomena: Anketu je provela tvrtka Mars i brend Orbit u suradnji s tvrtkom Deep Dive Research and Consulting i obuhvatila je 500 ispitanika (pripadnici generacije Z i milenijalci u Hrvatskoj). Svi podaci iz teksta potječu iz navedenog istraživanja. 

30. rujan 2024 12:57