
Poput Proteja iz grčke mitologije, hrvatski potrošač mijenja svoj oblik i postaje neuhvatljiv da bi spriječio one koji žele zaigrati na njegove slabosti i neprimjetno posegnuti u njegov džep te da umjesto toga sâm odluči kada će i kako potrošiti svoj novac. Naravno, ne uspijeva mu uvijek, a katkad se i sâm podsvjesno prepusti vanjskim utjecajima pri odluci o kupnji, jer život je jedan, pa zašto onda ne bi bio sladak? Kada su Hrvati racionalni, a kada se prepuštaju emocijama? Doznajte u novoj temi broja.
Kako se pripremiti za Trumpovu recesiju? Što u tom šumu može malecna Hrvatska? Ne postoji prostor za reakciju, male nacije mogu samo diverzificirati – izvozna tržišta, izvore turizma, financijske tokove. Naime, vjerojatnost recesije prelazi pedeset posto u većini scenarija. Scenarij još može pretegnuti u nerecesijsku stranu, ali to traži suradnju. Koju carine upravo ubijaju, o čemu pišemo u aktualnoj temi.
Carinama je posvećen i intervju s Dejanom Kovačem, postdoktorskim istraživačem na Sveučilištu Harvard koji smatra da bi carine mogle biti igla koja će probušiti nekretninski i financijski balon.
Sve do prije nekoliko godina brzom hranom u Hrvatskoj dominirali su masni ćevapi sa sojom ili bez nje, bureci, gableci sa zaprškom od brašna i, naravno, globalni brendovi, pa je u takvim okolnostima teško bilo uopće zamisliti, a kamoli sanjati, da će craft-burgeri u brioche-pecivu, nešto što je dotad bilo nepoznato domaćoj javnosti, izazvati bilo kakav preokret. Možda baš zbog toga – ili unatoč tomu – Yellow Submarine nadmašio je očekivanja. A mi smo zato odlučili analizirati upravo tu kompaniju.
U novom broju pišemo i da bi nakon fiskalne discipline moglo pasti i rigidno tumačenje zaštite tržišnog natjecanja, ali i kako s pomoću napredne tehnologije maksimirati dobit. Uz to, možete pročitati poduzetničku priču Zvonimira Sedlića (Nutris), doznati kako je bilo na ovogodišnjem Financijskom forumu, a pripremili smo i poseban prilog ‘Klimatske prilike‘.