Nađete li se u krivom zagrljaju, unajmite bivšu ženu ili Gwyneth Paltrow
Upravljanje ugledom i krizno komuniciranje ostali su nepresušni izvor financija i inspiracije, unatoč svim promjenama na tržištu
Ugled je u poslovnom svijetu sve. Tko se ne sjeća skandala iz 2018. godine kada je otkriveno da je podatke 87 milijuna Facebookovih korisnika prikupila tvrtka za političko savjetovanje Cambridge Analytica bez njihove privole?! Ili Volksvagenova 'Dieselgatea' iz 2015. i varanja s testovima ispušnih plinova dizelskih motora. Nepovjerenje i sumnjičavost se za njima vuče i danas iako je riječ o svjetskim divovima u svojim djelatnostima. Na propuste i mrlje nisu imuni očito ni najveći te je upravljanje ugledom i pravodobno izbjegavanje kriza recept za uspješno poslovanje i dugoročno postojanje tvrtke.
Tko radi taj i griješi
Upravljanje reputacijom postaje sve važnije za kompanije koje posluju u konkurentnom okružju, istaknula je Violeta Colić, direktorica i partnerica u Komunikacijskom uredu Colić, Laco i partneri, a za izgradnju dobre reputacije potrebni su razvoj i jačanje odnosa sa svim dionicima. Na nju, dodala je, utječe svaka interakcija i način na koji se organizacija izravno odnosi prema dionicima, a u izgradnji i čuvanju ugleda sudjeluje cijela organizacija. Prema Colić i najbolje postavljena komunikacijska strategija za jačanje reputacije pada u vodu ako proizvod ili usluga nisu dobri ili ako se kompanija loše odnosi prema svojim zaposlenicima. Potvrdila je da se kompanije koje imaju dobru reputaciju isto suočavaju s manjim ili većim krizama, jer 'tko radi taj i griješi', ali one se lakše oporavljaju od kriza.