Unplugged

Audi Driving Experience: filmski road trip od Zagreba do Zadra

Dva dana, Korak–Boškinac–Zadar, četiri Audija i premijera novog Q3: digitalniji, tiši i elegantniji modeli uz gastro potpise i jadranske pejzaže

Prošloga tjedna na potezu od Zagreba do Zadra se odvijao jedan 'press drive, ali zapravo pravi mali filmski road trip s gastro potpisom. Audi je ovogodišnji Driving Experience pretvorio u doživljaj zbog kojega volimo voziti. Vrhunski automobili, prelijepi pejzaži, dobre domaće autoceste i ceste te fina hrana. Plan je bio skoknuti do vinarije Korak na Pleševici, zatim do Boškinca na Pagu te na kraju do Zadra, gdje je po prvi puta svečano predstavljen novi Audi Q3. Dva dana, puno kilometara i još više dojmova kako je nova generacija Audijevih modela digitalnija, tiša, elegantnija ali i dalje sportski nastrojena. No krenimo redom.

Q5 TDI quattro do Pleševice

Iz Zagreba se krenulo u jutarnjim satima a prvi Audijev model koji me dopao bio je Audi Q5 TDI quattro s novim 2.0 dizelskim (mild-hybrid) motorom snage 204 KS uparenim s 7-stupanjskim automatskim mjenjačem. Automobil pun opreme, od zračnog ovjesa, memorije sjedala, S line interijera, eksterijera.

AudiExperience_2 - Zagreb

AudiExperience_2 - Zagreb

Vozi se lagano a u sportskom modu pokazuje i svoj sportski karakter. Mogli bi reći da je namijenjen za vozača koji želi udobnost, tišinu i realno umjerenu potrošnju, a pritom mu odgovara siguran, ali nenametljiv karakter. U HR ponudi Q5 TDI starta od 60,3 tisuće eura. S takvim nenametljivim karakterom smo stigli i od vinarije Korak gdje se popilo nekoliko bezalkoholnih koktela, pojela fina dimljena pastrva. Inače, obiteljska vinarija Korak, nalazi se na imanju s kojeg puca pogled na valovite vinograde iznad Jastrebarskog, spoj je vrhunskog vina i ozbiljne kuhinje. Restoran vodi Bernard Korak, chef koji je 2023. osvojio prvu Michelinovu zvjezdicu, ali i Zeleni Michelin za održivi pristup.

Vinarija Korak

Vinarija Korak

Tihi sprint do Paga

Nakon kratkog odmora kod obitelji Korak, sjeo sam u A5 Limousine plug-in hibrid s ukupnom snagom sustava 270 kW (367 KS), gdje benzinski motor daje 251 KS) a e-motor 55 kW. Plug-in limuzina je tiha kao jutro na Plešivici. Elektrika povlači glatko, a kad se uključi benzinac, tranzicija je jedva čujna. Sa štedljivih 2,1 l/100 km i do 103 km struje, A5 mami na električnu svakodnevicu. Ipak, od Pleševice do Paga je dalek put koji vodi A1 autocestom pa nije bilo vremena a ni volje 'paliti elektriku. Petica vozi savršeno, brzo i tiho, s iznimno preciznim upravljačem. Na cesti, u zavojima 'stoji' ukopana i niska. Baš fin osjećaj vožnje kroz zavojite ceste Paga i zadarskog zaleđa. U kabini dominira MMI experience pro, čitko, brzo, logično a Bang & Olufsen radi ono što mu i ime sugerira. U svakom slučaju, na otvorenoj cesti, Audi A5 je vrlo dobar i udoban izbor. Ovaj primjerak stoji oko 85,3 tisuće eura, dok gama kreće od 72,6 tisuća eura, a s njim smo stigli i od Paga, do Boškinca.

AudiExperience_ Pag

AudiExperience_ Pag

Boškinac je butik-hotel, vinarija i restoran na Pagu, okružen vinogradima iznad Novalje. Nositelj je Michelinove zvjezdice (od 2020.) i nudi degustacijske menije inspirirane otočkim proizvodima poput, paške janjetina, plave riba, sireva, maslinovog ulja i aromatičnog bilja.

A6 e-hybrid: moć na autocesti

Nakon finog ručka krenusmo dalje, pa sjedam u Audi A6, limuzinu e-hybrid quattro s 367 konjskih snaga. Divota, sličan osjećaj kao kod A5 ali ipak…. Na cesti se A6 i A5 razlikuju već na prvi pogled: A6 je dulji, širi i formalniji, s klasičnim 'executive' proporcijama i smirenim linijama koje naglašavaju širinu karoserije. A5 djeluje zategnutije i sportskije, oštriji farovi, niži stakleni pojas i naglašeniji bokovi daju mu atletski stav. Sprijeda A6 preferira profinjen Singleframe s horizontalnim naglascima, dok A5 u S lineu ide na agresivniji uzorak i oštriji DRL potpis. Straga A6 širi vizualno automobil vodoravnim linijama i “čistim” branikom, a A5 nosi uža svjetla i naglašen difuzor koji pojačava dojam dinamike. Naravno daje i A6 bio pun opreme, ali kad ga stavite u sport ili active mod, puno toga ostalog postaje nebitno. Model A6 e-hybrid 270 kW dostupan je već od 79.367,50 eura.

AudiExperience Audi A6

AudiExperience Audi A6

Premijera: novi Q3 u Zadru

Kada smo stigli do Zadra, u hotelu Hayat se održala i premijera novog modela Q3. Radi se o trećoj generaciji modela. Ponuda motora kreće od 1.5 TFSI sa 110 kW, preko 2.0 TDI sa 110 kW, do snažnijih TFSI izvedbi (150 i 195 kW), a vrh ponude čini e-hybrid snage 200 kW. Plug-in hibrid donosi veću bateriju i do 119 km električnog dosega. U kabini su novi premium materijali, novi 'Digital Stage' virtualni kokpit, uredniji raspored komandi te velika novost, biranje stupnjeva preko ručice iza volana. Novi Q3 dolazi s velikim brojem sigurnosnih sustava od kojih valja izdvojiti Adaptive Driving Assistant Plus, unutarnja kamera za nadzor pospanosti, Reverse Assist i 'trained parking' koji može zapamtiti 'vaš kompliciran prilaz u garažu', koji nakon toga obavlja sam. Audi se hvali i svjetlosnim potpisom koji omogućavaju Digital Matrix LED prednja svjetla te stražnja OLED rasvjeta.

AudiExperience - Novi Audi q3

AudiExperience - Novi Audi q3

Q5 Sportback: elegantni povratak kući

Ipak, ovaj model još nije bio za vožnju pa sam jutro dočekao u prekrasnom zelenom Audi Q5 Sportback TDI quattro s 204 KS-a. Sportback je elegantniji blizanac standardnog Q5 i tako se i vozi. Silueta donosi mrvicu manje preglednosti straga, ali vozač dobiva dojam kompaktnijeg, zategnutijeg auta. Dizelski 2.0 TDI vuče od niskih okretaja, što u stvarnom svijetu znači sigurnija spajanja i mirna pretjecanja, čak i s polupraznim gasom. Zračni ovjes i ovdje radi ono najvažnije, čuva leđa i živce.

Audi Q5 Sportback

Audi Q5 Sportback

Na bržim dionicama automobil je stabilan te nudi brzinu bez stresa, pa se od Zadra do Zagreba dođe 'za čas'. U unutrašnjosti S line detalji i ambijentalno osvjetljenje daju malo glamura, a MMI experience pro drži tempo sa smartfon navikama. Model je dostupan već od 62.686,62 eura.

Na samom Audi Driving Experienceu bila su dostupna još dva modela za vožnju, Audi Q5 e-Hybrid i Audi A6 e-tron. Međutim do njih nisam stigao. Možda bude prilike u narednim mjesecima.

Lider digital
čitajte lider u digitalnom izdanju