Unplugged

Instagram objave ubrzo bi se mogle prikazivati u Googleovoj tražilici

Google testira prikaz Instagram objava u rezultatima pretraživanja što bi moglo znatno povećati doseg kreatora i brendova

Ovog ljeta mogli bismo svjedočiti značajnoj promjeni u načinu na koji sadržaj s Instagrama dolazi do publike – izvan same aplikacije. Naime, Google je u procesu testiranja prikazivanja Instagram objava i videozapisa izravno u rezultatima pretraživanja. Do sada su se u Google Searchu isticali kratki video formati poput TikToka i YouTube Shortsa, ali Instagram bi uskoro mogao dobiti jednako važnu ulogu u tom prostoru. Ta mogućnost posebno bi mogla koristiti kreatorima koji se fokusiraju na tutorijale i edukativni sadržaj, jer bi se njihovi priručnici, savjeti i demonstracije mogli početi prikazivati ljudima koji ih traže, čak i ako uopće ne koriste Instagram.

Ovakav razvoj događaja otvara niz novih prilika, kako za influencere i kreatore, tako i za brendove i mala poduzeća. Potencijalno veća vidljivost znači i povećan doseg, ali i mogućnost da sadržaj dođe do korisnika koji su u potrazi za konkretnim informacijama ili rješenjima putem tražilice, bez obzira na to jesu li već vaši pratitelji. U takvom kontekstu, Instagram bi mogao postati više od društvene mreže: postat će i izvor informacija koji konkurira blogovima, mrežnim stranicama i YouTube kanalima u rezultatima pretraživanja.

No, ova promjena također nosi nove izazove. Ako se Instagram objave uistinu počnu pojavljivati u Googleovom indeksu, SEO, odnosno optimizacija za tražilice, postat će ključan alat i na ovoj platformi. Dosad su korisnici Instagrama uglavnom razmišljali u okvirima hashtagova kako bi proširili doseg svojih objava unutar aplikacije. No sada će sve važniji postati tekstualni opisi, osobito oni koji uključuju relevantne ključne riječi. Opisi objava više neće služiti samo za kontekst ili storytelling, već i kao alat za rangiranje na Googleu.

To znači da bi kreatori i brendovi trebali razmišljati o strategiji ključnih riječi jednako kao što to čine vlasnici mrežnih stranica. Istraživanje pojmova koje ljudi stvarno pretražuju, njihovo prirodno uklapanje u opise, pa čak i prilagodba sadržaja za različite namjere pretraživanja, mogli bi imati presudan utjecaj na to koliko će se sadržaj s Instagrama pojavljivati i klikati izvan same platforme. Ukratko, riječ je o spoju klasične SEO prakse i kreativne snage koju Instagram omogućuje.

Iako se još ne zna kada će točno ova integracija postati šira praksa, znakovi da Google i Meta (vlasnik Instagrama) razmatraju bližu suradnju u ovom smjeru postaju sve vidljiviji. Ako do toga dođe, kreatori, tvrtke i brendovi koji se na vrijeme pripreme mogli bi ostvariti znatnu prednost, što bi im u budućnosti moglo donijeti i bolje poslovne rezultate. 

Lider digital
čitajte lider u digitalnom izdanju