Media monitoring: Znate li što pričaju o vama dok spavate?
Praćenje tiska, TV-a i radija već odavno nije dovoljno. Obvezno se prate i društvene mreže, forumi, influenceri, podcasteri i youtuberi
Možda zvuči neobično ljudima izvan medijskih i PR krugova, ali veliki brendovi i kompanije koji drže do svog imidža itekako prate kako ih javnost percipira, a za to već godinama postoji sofisticirani alat praćenja medijskih objava u kojima se spominje njihovo ime, zvan media monitoring.
Posljednjih se godina praćenje medija znatno razvilo i promijenilo, ponajviše pod utjecajem digitalizacije i, nedavno, AI-ja. Tradicionalni mediji poput tiska, televizije i radija već odavno nisu dovoljni, nego se obvezno prate i društvene mreže, portali, forumi, pa i influenceri, podcasteri i youtuberi. Sada se već počinje govoriti i o praćenju spominjanja u rezultatima AI alata kao što su ChatGPT, Gemini, Perplexity i slični.
Te promjene već petnaest godina prate promjene u svijetu medija, objašnjava Petar Ćuk, direktor Mediaboarda Hrvatska, koji nudi usluge praćenja medijskih objava.
– Pojavom društvenih mreža i podcasta astronomski raste broj izvora koji se prate. A pojavom AI-ja alati media monitoringa počinju davati nove mogućnosti praćenja reputacija jer mogu kvalitetno obraditi veliku količinu informacija u realnom vremenu – ističe Ćuk i navodi da im AI konkretno pomaže u definiranju ključnih poruka, detekciji tona novinarske objave, zastupljenosti subjekta te je li medij prenio sve ključne komunikacijske poruke.
