
Efekt Ozempica: Lijek koji je uzdrmao globalna tržišta

Utjecaj Ozempica nadilazi medicinu i estetiku jer promjene koje pokreće ne svode se na tanji struk, nego mijenjaju navike potrošača
Ove je godine Novo Nordisk svoju tržišnu vrijednost povećao na nevjerojatne 192,82 milijarde dolara, zbog čega je postao najvrjedniji na cijelome europskom tržištu i šezdeseti u svijetu. Naziv te danske farmaceutske kompanije možda nije poznat svima, ali njezin proizvod Ozempic toliko je ludo popularan da je u urbani rječnik već ušla kovanica 'ozempičko lice' (engl. Ozempic face) koja se odnosi na specifičan izgled lica nakon izdašnijih doza tog lijeka, originalno osmišljenoga za dijabetičare i srčane bolesnike, ali naveliko korištenoga za mršavljenje.
Utjecaj Ozempica nadilazi medicinu i estetiku jer promjene koje pokreće ne svode se na tanji struk, nego mijenjaju navike potrošača, a onda i poslovne modele u desecima drugih sektora. Smanjeni apetit korisnika, naime, utječe na prehrambenu industriju, posebno na segmente grickalica, slatkiša i pića. Istodobno kozmetičke i estetske klinike prilagođavaju ponudu tretmana za zatezanje kože i oblikovanje tijela, a modne kuće i brendovi luksuzne robe prate nove standarde izgleda i životnog stila. Čak i industrije turizma, fitnessa i wellnessa bilježe promjene u potražnji jer korisnici lijekova poput Ozempica stječu nove navike putovanja, kretanja i njege. Riječ je o tektonskom poremećaju koji, smatraju marketinški stručnjaci, brendovi više ne mogu ignorirati.



