Tijelo i um

Efekt Ozempica: Lijek koji je uzdrmao globalna tržišta

Utjecaj Ozempica nadilazi medicinu i estetiku jer promjene koje pokreće ne svode se na tanji struk, nego mijenjaju navike potrošača

Ove je godine Novo Nordisk​ svoju tržišnu vrijednost povećao na nevjerojatne 192,82 milijarde dolara, zbog čega je postao najvrjedniji na cijelome europskom tržištu i šezdeseti u svijetu. Naziv te danske farmaceutske kompanije možda nije poznat svima, ali njezin proizvod Ozempic ​toliko je ludo popularan da je u urbani rječnik već ušla kovanica 'ozempičko lice' (engl. Ozempic face) koja se odnosi na specifičan izgled lica nakon izdašnijih doza tog lijeka, originalno osmišljenoga za dijabetičare i srčane bolesnike, ali naveliko korištenoga za mršavljenje.

Utjecaj Ozempica nadilazi medicinu i estetiku jer promjene koje pokreće ne svode se na tanji struk, nego mijenjaju navike potrošača, a onda i poslovne modele u desecima drugih sektora. Smanjeni apetit korisnika, naime, utječe na prehrambenu industriju, posebno na segmente grickalica, slatkiša i pića. Istodobno kozmetičke i estetske klinike prilagođavaju ponudu tretmana za zatezanje kože i oblikovanje tijela, a modne kuće i brendovi luksuzne robe prate nove standarde izgleda i životnog stila. Čak i industrije turizma, fitnessa i wellnessa​ bilježe promjene u potražnji jer korisnici lijekova poput Ozempica stječu nove navike putovanja, kretanja i njege. Riječ je o tektonskom poremećaju koji, smatraju marketinški stručnjaci, brendovi više ne mogu ignorirati.

Ovaj članak je dostupan prijavljenim korisnicima.
Registrirajte se bez troška i otvorite vrata Liderova sadržaja – prvih pet zaključanih članaka svakog mjeseca čeka na vas.
Lider digital
čitajte lider u digitalnom izdanju