
Nestašica japanskog čaja baca zaluđeni svijet u očaj

Globalnu ludost za matchom pokreću influenceri koji navodno ne mogu započeti dan bez ledenog matcha lattea s jagodama ili sličnih napitaka
Svake godine, iz ljeta u ljeto neki gastronomski trend zaludi cijeli svijet. Prošle godine je, sjetimo se, to bio krastavac. Da, krastavac. TikToker poznat samo kao Logan zaludio je svijet svojom viralnom salatom s krastavcem, što je izazvalo nestašicu krastavaca na Islandu. Loganove salate i danas su popularne, iako ne i viralne. Ove godine također vlada nestašica, ali ne krastavaca nego matche.
Matcha nije nešto novo i neviđeno, štoviše, viralna je već godinama, ali čini se da je ove godine zaliha presušila. Prema pisanju BBC-ja, ove je godine zavladala takozvana matchamanija pa se taj zeleni japanski čak može pronaći u svemu, od pića u Starbucksu do krafni i slastica u slastičarnicama. Naravno, globalnu ludost za matchom, kao i sve ostalo, pokreću društvene mreže i influenceri koji navodno ne mogu započeti svoj dan bez ledenog matcha lattea s jagodama'ili sličnih napitaka.
Recepti i savjeti u stilu 'ovaj matcha recept morate probati' probili su se u sve zemlje pa je tako nastala i masovna potražnja za tim zelenim čajem. Rastuća popularnost povezana s japanskim turističkim procvatom nakon pandemije, pri čemu slaba valuta zemlje čini Japan atraktivnom destinacijom, što ujedno potiče i potražnju za japanskom robom, izazvala je, prirodno, nestašicu matche. Osim toga, ove je godine zbog toplinskih valova urod tog zelenog čaja manji pa je cijena itekako porasla.