Matchamanija

Nestašica japanskog čaja baca zaluđeni svijet u očaj

Globalnu ludost za matchom pokreću influenceri koji navodno ne mogu započeti dan bez ledenog matcha lattea s jagodama ili sličnih napitaka

Svake godine, iz ljeta u ljeto neki gastronomski trend zaludi cijeli svijet. Prošle godine je, sjetimo se, to bio krastavac. Da, krastavac. TikToker poznat samo kao Logan zaludio je svijet svojom viralnom salatom s krastavcem, što je izazvalo nestašicu krastavaca na Islandu. Loganove salate i danas su popularne, iako ne i viralne. Ove godine također vlada nestašica, ali ne krastavaca nego matche.

Matcha nije nešto novo i neviđeno, štoviše, viralna je već godinama, ali čini se da je ove godine zaliha presušila. Prema pisanju BBC-ja, ove je godine zavladala takozvana matchamanija pa se taj zeleni japanski čak može pronaći u svemu, od pića u Starbucksu do krafni i slastica u slastičarnicama. Naravno, globalnu ludost za matchom, kao i sve ostalo, pokreću društvene mreže i influenceri koji navodno ne mogu započeti svoj dan bez ledenog matcha lattea s jagodama'ili sličnih napitaka.

Recepti i savjeti u stilu 'ovaj matcha recept morate probati' probili su se u sve zemlje pa je tako nastala i masovna potražnja za tim zelenim čajem. Rastuća popularnost povezana s japanskim turističkim procvatom nakon pandemije, pri čemu slaba valuta zemlje čini Japan atraktivnom destinacijom, što ujedno potiče i potražnju za japanskom robom, izazvala je, prirodno, nestašicu matche. Osim toga, ove je godine zbog toplinskih valova urod tog zelenog čaja manji pa je cijena itekako porasla.

Ovaj članak je dostupan prijavljenim korisnicima.
Registrirajte se bez troška i otvorite vrata Liderova sadržaja – prvih pet zaključanih članaka svakog mjeseca čeka na vas.
Lider digital
čitajte lider u digitalnom izdanju