
Kako je Vinted postao najjači europski second-hand biznis

Sa sasvim običnom i toliko poznatom potrebom žena da se riješe dijela odjeće, počela je priča o stvaranju jedne od najvećih litavskih tvrtki
Kad govorimo o uspjehu startupova, pogotovo onih koji ciljaju široke mase, društvene mreže obično su prvi logičan korak. Jer kako danas drukčije napumpati brend ako ne s pomoću Instagrama, TikToka ili viralnog Shorta?
No Vinted, popularna platforma za kupnju i prodaju second-hand odjeće, odabrala je sasvim drukčiji put.
Umjesto da lovi lajkove, okrenuo se televiziji, u doba algoritama i skrolanja vratio se klasičnoj školi oglašavanja. I, gle čuda, uspjelo mu je.
Marketinški magazin Marketing Week nedavno je pisao o tome litavskom brendu zaključivši da su pametna cjenovna strategija, promjena percepcije javnosti o nošenoj odjeći i televizijsko oglašavanje glavni razlozi zbog kojih Vinted raste dvoznamenkastim stopama od 2015. Upravo je te godine platforma osnovana 'daleke' 2008. dovela vanjskoga konzultanta jer je, kako su u njoj rekli novinarima Marketing Weeka, počela drastično gubiti novac.
Tadašnji konzultant, a danas izvršni direktor kompanije Thomas Plantenga uveo je niz promjena – od novog modela monetizacija do zatvaranja pojedinih ureda. Najveća od njih bila je ulaganje u televizijsko oglašavanje, što je, kako kažu, tada (a i sada) nečuven potez jer ipak je riječ o potpuno digitalnom brendu.


