Vikend

Čudesni Tajland: Od zelenijega sjevera i slonova pa do rajskih plaža

Za građane EU-a nema vize za boravak do 60 dana, no od 1. svibnja obvezna je digitalna ulazna kartica koja se popunjava do 3 dana prije puta

Neki zbog Bijelog lotosa, neki zbog duhovnosti, neki zbog nevjerojatnih ljepota, a neki zbog osmijeha – vole Tajland. Jedna od 'it' zemalja, koja svoju ekonomiju gotovo potpuno oslanja na turizam (zvuči poznato?), prije covid ere približio se brojci od 40 milijuna godišnjih turista. Nakon covida još se uvijek nastoji uhvatiti ta brojka.

Kao jedna od napogođenijih pandemijom, danas predvodi turistički oporavak cijele jugoistočne Azije, pri čemu najveći broj turista željnih pogleda na Chiang mai, Bangkok ili Phuket, stiže iz Kine, Malezije i Rusije, no pomalo ih sustižu i oni iz Južne Koreje, Indije, Velike Britanije, Njemačke i Francuske.

S obzirom na to da je Tajland jedna od cjenovno najprihvatljivijih destinacija, ne čudi igra velikih brojeva. No, Tajland ima ambicioznije ciljeve, jer turizam kao jedan od kjlučnih gospodarskih sektora osigurava radna mjesta, podržava mala poduzeća i generira prihod u raznim industrijama.

Prema službenoj statistici Tajland je 2019., prije pandemije, posjetilo rekordnih 39,92 milijuna turista. Nakon oporavka 2023. tu je dalekoistočnu destinaciju posjetilo 28 milijuna gostiju iz inozemstva, a već u prva četiri mjeseca ove godine bilo ih je nešto više od 12 milijuna. Zvuči obećavajuće, tim više što šire i europsko tržište.

Od 12 ovogodišnjih milijuna, iz Europe je bilo više od 3,5 milijuna turista, što je gotovo 19 posto više u odnosu na isto razdoblje 2024. godine. Ministarstvo turizma i sporta vjeruje u opću prognozu od 38 milijuna dolazaka za cijelu 2025. godinu. Naime, tajlandski je turizam ključan za gospodarstvo zemlje, a vlada aktivno radi na privlačenju još više posjetitelja, s dugoročnim ciljem od 80 milijuna turista godišnje do 2027. godine.

Vlada Kraljevine Tajland aktivno radi na privlačenju još više posjetitelja iz inozemstva na svim tržištima koja imaju emitivni potencijal, pa tako i Hrvatske. Stoga su i u Zagrebu, dan nakon posjeta Sloveniji, osvanuli predstavnici Tajlandske turističke zajednice.

 Kontinuirano tražimo i razvijamo nova tržišta i zbog toga smo danas prvi put u Zagrebu – jasno je poručio Watcharayu Kuawong, direktor Tajlandske turističke zajednice za središnju Europu s uredom u Frankfurtu, na prezentaciji tajlandske turističke ponude.

Turistička zajednica Tajlanda u Zagrebu

Turistička zajednica Tajlanda u Zagrebu

Prezentacija 'čudesni Tajland' organizirana je za pedesetak predstavnika turističkih agencija iz Hrvatske koje u svojoj ponudi imaju i putovanja u turistički najposjećeniju zemlju jugoistočne Azije, a među njih se ugurala i autorica ovih redaka koja, posve slučajno i nevezano uz iznenadni i prilično neočekivani posjet turističke delegacije, ovoga ljeta volontira na Tajlandu.

Inače, osim nevjerojatnih prizora majčice zemlje, od zelenijega sjevera više nadmorske visine i 'must see' slonova pa do rajskih plaža, Tajland pruža i štošta drugo, od sporta (muay tai je zaludio zapad), vožnje tuk-tukom, plutajućih tržnica, nevjerojatnih budustičkih hramova do jedne od najboljih i najukusnijih kuhinja svijeta, pri čemu na Tajlandu treba isprobati upravo ono što se drugdje po Aziji ili Južnoj Americi izbjegava – street food (jedan od njih čak ima i Michelinovu zvjezdicu).

Direktor Watcharayu Kuawong zadužen je za tržišta Njemačke, Austrije, Švicarske, Slovenije i Hrvatske, što pokazuje kako se svaka brojka računa, pa i ona malecne Hrvatske. Pri tome su vrata Tajlanda širom otvorena, jer za građane EU-a nema vize za boravak do 60 dana. Ali zato ima, i to od 1. svibnja ove godine, obvezna digitalna ulazna kartica koja se popunjava do tri dana prije putovanja na destinaciju. Online, naravno.

Lider digital
čitajte lider u digitalnom izdanju