
Strastveni kolekcionari: Što to skupljaju hrvatski poduzetnici?

Od rijetkih ručnih satova do dalmatinskoga pečata na umjetninama i srednjoeuropskoga kulturnog kruga, nema što ne skupljaju naši poduzetnici
Na prvi pogled moglo bi se činiti da poduzetnici sve svoje resurse i strasti usmjeravaju u izgradnju kompanija, no mnogi od njih gotovo jednaku predanost ulažu i u – kolekcionarstvo. Od milijardera koji na dražbama plaćaju stotine milijuna dolara za umjetnine Jean-Michela Basquiata i Jacksona Pollocka preko vinskih podruma s desecima tisuća rijetkih boca do privatnih zbirki sportskih automobila i tenisica vrijednih desetke milijuna, svijet biznisa prepun je priča u kojima hobiji prerastaju u impresivne zbirke.
Kolekcionarstvo za neke znači status, za druge ulaganje, a često i osobni bijeg od svakodnevnoga poslovnog ritma. I dok François Pinault svoju kolekciju od nekoliko tisuća suvremenih umjetnina izlaže u venecijanskim palačama, a Miles Nadal prodaje 792 para rijetkih tenisica kako bi financirao zakladu, sve njih veže jedna strast – skupljanje predmeta koji nose priču, povijest i emociju. Kako u svijetu, tako se i u Hrvatskoj može naići na kolekcionare, od kojih valja izdvojiti poduzetnika i Laubina vlasnika Tomislava Klička, koji se prije nekoliko godina našao na svjetskome popisu najboljih kolekcionara suvremene umjetnosti, bivše nogometaše Davora Vugrinca i Tomislava Butinu, bivšega vlasnika Sonic banke, Osječanina Branka Ostovića, ali i brojne druge koji strastveno skupljaju svašta – od rijetkih automobila do skupih igraćih karata i videoigara. Neke od njih uspjeli smo uhvatiti unatoč ljetnom odmoru i zamolili ih da nam otkriju što (i zašto) već godinama tako pažljivo skupljaju.