Unplugged

Žene u biznisu: Kako liderice grade moć u eri alfa-klubova

Na konferenciji Žene u biznisu, 4. prosinca, liderice otkrivaju kako navigirati kroz nesigurna vremena i graditi snažne mreže

U ne tako davnom gostovanju u podcastu američkog alfa-muškarca, Joe Rogana, jedan od najbogatijih ljudi na planetu, Mark Zuckerberg, izjavio je da u Metu planira uvesti više 'maskuliniteta' jer je 'muška energija dobra', a povratak alfa liderstvu poželjan.

U svojoj sjajnoj analizi neformalnih 'klubova samo za dečke', francuski magazin Le Monde naveo je da sve više lidera, posebno u velikim korporacijama i tehnološkom sektoru, naginje toj 'broligarhiji', intenzivira druženja nakon posla, tijekom sportskih treninga (ili MMA kako to voli Zuckerberg), na ručkovima i večerama gdje se u maniri bijelih privilegiranih muškaraca iz nekog drugog stoljeća, raspravlja o politici, ekonomiji i ženama uz cigaru i dobar konjak.

Takva druženja isključuju žene koje nerijetko imaju obiteljske obaveze što produbljuje rodni jaz i udaljava ih od pristupa kapitalu.

Naime, dobro je poznata stvar da muškarci imaju širi krug poznanstava te su tako bliže 'pipi', bilo da je riječ novcu, znanju ili informacijama. To je jedan od razloga zašto i u zemljama s naprednim zakonima za rodnu ravnopravnost (npr. Francuska), muškarci i dalje dominiraju strateškim pozicijama, dok su žene češće u 'podržavajućim' funkcijama poput komunikacija i HR-a. Kako taj trend ne bi prodro i u njihove redove, a stvar s rodnom ravnopravnošću išla korak naprijed, dva unatrag, neke kompanije uvode obuke o pristranosti, transparentnost pri napredovanjima te mentorstvo i mreže za žene. Međutim, kulturološke barijere i dalje predstavljaju veliku prepreku.

BESPLATNO nastavite čitati ovaj članak
Registrirajte se bez troškova i otvorite vrata Liderova sadržaja. Prvih 5 zaključanih članaka vam poklanjamo svaki mjesec.
Lider digital
čitajte lider u digitalnom izdanju