Web static

Filip Dodić (Zlatarna Dodić): Znanje, strast, kvaliteta i preciznost naše su vodilje pri izradi svakog komada nakita

'Znanje je naša najveća vrijednost' poruka je Zlatarne Dodić koja to i dokazuje činjenicom da je Filip Dodić, njezin direktor i vlasnik, vjerojatno najmlađi školovani draguljar i gemolog u Hrvatskoj.

Završio je, naime, ugledni Američki gemološki institut u Londonu 2018. godine te je u Belgiji specijalizirao ugradnju dijamanata u nakit pod mikroskopom. Kao treći naraštaj koji nastavlja obiteljsku zlatarsku tradiciju započetu 1971., Filip Dodić se bavi procjenom i nabavom (polu)dragog kamenja, njihovom ugradnjom u nakit, dizajnom nakita, savjetovanjem i prodajom, dok je njegov brat Franjo zadužen za proizvodnju nakita, maloprodaju, marketing i uvođenje suvremenih tehnologija.

Zašto je važno za vaše poslovanje da ste školovani draguljar odnosno gemolog?

– Ovom poslu potrebno je pristupiti izuzetno detaljno. Za svaki kamen potrebno je mišljenje i procjena stručnjaka, pogotovo sada kada se na tržištu pojavljuje puno sintetičkog kamena. Konzistentnost kvalitete i sigurnost da je ono što prodajemo autentično moguće je jedino ako smo sami sigurni i znamo sve o dragom i poludragom kamenju.

Kada se osvrnemo na našu tradiciju i razlog zašto uživamo dugogodišnje povjerenje naših kupaca to je onda znanje. Znanje je krovni nazivnik pod kojim su isprepletene strast, kvaliteta i preciznost koje su naše niti vodilje prilikom izrade svakog komada nakita. Mislim da geslo naše brand kampanje 'Znanje je naša najveća vrijednost' najtočnije predstavlja našu aspiraciju i vrijednost zbog koje nam se kupci opetovano vraćaju i poklanjaju povjerenje.

image

Filip Dodić

foto

Kako ste poslovali prošle godine? Prema javnim podacima u 2022. godine ste uprihodili 5,5 milijuna eura što je 3,4 milijuna više nego u 2021. godini. Što je utjecalo na toliki rast prihoda?

– Spomenuti rast prihoda od preko 60 posto rezultat je širenja maloprodajne mreže, širine asortimana, kvalitete i posebnog dizajna nakita, ljubaznosti i stručnosti prodajnog osoblja te ulaganja u promociju. Vjerujemo kako je ključna poruka naše nove kampanje 'Znanje je naša najveća vrijednost' glavni razlog zašto nam kupci poklanjaju svoje povjerenje. U 2023. opet imamo snažan rast prihoda, veći od 30 posto u odnosu na prethodnu godinu.

Znači da je smjena generacija na čelu Zlatarne prošla vrlo uspješno.

– Brat Franjo i ja, kao treća generacija Dodića, vodimo obiteljski posao, ali u razvoj poslovanja uključena je cijela obitelj koja neumorno stvara i živi ovaj posao. Bez podilaženja ikome, veliki broj djelatnika je s nama godinama i njih smatramo dijelom obitelji te su oni jednako kao i mi zaslužni što sve više ljudi nosi Dodić nakit.

Je li kupnja nakita jedan od načina ulaganja?

– Mnogo je različitih ciljnih skupina koje prepoznaju vrijednost kupovine Dodić nakita. Nakit se kupuje kao poklon za posebne i svečane prigode te za svakodnevno nošenje kao odraz osobnog stila.

Trenutačno je vrijeme u kojem je pojačana sezonalnost nakita sa svetim simbolima, a ulazimo i u sezonu vjenčanja u kojoj je najtraženije vjenčano prstenje i nakit za vjenčanje, uz neizostavne zaručničke prstene koji su traženi tijekom cijele godine. Vrijednost zlata kao sirovine za proizvodnju nakita godinama stalno raste te se na njega definitivno može gledati kao pametno ulaganje te kao dio obiteljskog nasljeđa, ali mislim da simbolička vrijednost nakita nadilazi njegovu materijalnu vrijednost.

image

Filip Dodić

foto

Kako nabavljate dijamante i koliko stoji jedan prosječni dijamant?

– Dijamante nabavljamo u Antwerpenu i to redovito, na mjesečnoj razini. Osobno pregledavam svaki kamen, bez obzira što nabavu vršimo preko dugogodišnjih renomiranih i certificiranih partnera koji imaju vlastite brusionice dijamanata.

Oni su sami po sebi garancija da radimo isključivo s 'conflict free' dijamantima te da je ono što je deklarirano po pitanju kvalitete dijamanta ono što će kupci dobiti. Mi sve dodatno potvrđujemo Dodić certifikatom kvalitete.

Jako je teško odnosno nemoguće odgovoriti na pitanje cijene prosječnog dijamanta, ali se s njim često susrećem. Postoji mnogo činitelja koji utječu na cijenu, pa tako recimo dijamant od jednog karata može imati preko 100 različitih cijena. Na krajnju cijenu utječe poznati '4C' (eng. cut, clarity, color, carat weight) odnosno rez, čistoća, boja i karat.

Cijene zlata u stalnom su porastu. Kako njega nabavljate?

– U trenutka ovog razgovora, kilogram zlata košta 68.000 eura. Samo u zadnjih mjesec dana vrijednost zlata porasla je 15 posto, a za usporedbu prosječno godišnje raste osam posto. Zlato u najvećoj mjeri nabavljamo putem LBMA rafinerija (London bullion market association). Drugi dio nabave se realizira kroz otkup zlata na našim prodajnim mjestima, koje po otkupu šaljemo u rafinerije na obradu, od kuda dobivamo čisto zlato koje se kasnije koristi u izradi nakita.

image

Filip Dodić

foto

Zašto smatrate da stroj neće nikada zamijeniti ljudske ruke?

– Strojevi su znatno olakšali proces proizvodnje, ali završna obrada nakita u vidu poliranja, ugradnje kamena i drugog je nezamisliva bez ljudskog dodira. S druge strane, ljudi su ti koji upravljaju strojevima te su razvili i strojeve i softvere za upravljanje strojevima. Ponosni smo na majstore koji rade u našoj radionici i zahvalni što predano rade poslove u kojima je potreba visoka razina preciznosti i vještine.

U što najviše ulažete? Koje nove tehnologije uvodite?

– Besprekidno osuvremenjujemo svoju majstorsku radionicu u Dubravi kako bismo mogli podržati fazu snažnog rasta u kojoj se trenutačno nalazimo, baš kao i u standardizaciju procesa, edukaciju i motivaciju tima iz proizvodnje i na prodajnim mjestima. Mnogo više nego prethodnih godina ulažemo u promociju. Svjesni smo da je sve to skupa ono što će osigurati daljnji rast, ali i zadržati visoku razinu kvalitete nakita i usluge.

Hoćete li onda širiti maloprodajnu mrežu?

– Da, svakako. Iako imamo web shop s kojim pokrivamo cijelu Hrvatsku, s fizičkim prodajnim mjestima smo za sada prisutni u dva najveća hrvatska grada Zagrebu i Splitu te u Plitvice Mallu u blizini Nacionalnog parka Plitvička jezera, a cilj je da budemo što bliže našim vjernim kupcima kojih ima diljem Hrvatske i u susjednim zemljama.

image

Dodić Zlatarna

foto

Zašto ste se odlučili i na kolekciju tradicijskog hrvatskog nakita?

– Budući da mi u našoj obitelji cijenimo i njegujemo tradiciju, tako je i ova kolekcija bila sasvim logičan slijed stvari. Hrvatski tradicijski nakit smo posvetili generacijama spretnih i vrijednih zlatara koji su godinama prije nas čuvali kulturnu baštinu Hrvatske. Ova kolekcija je jedna od prodavanijih u našem postojećem asortimanu, atraktivna je svim našim ciljanim skupinama, a posebno bih istaknuo turiste koji sve više traže kvalitetan nakit koji predstavlja naše podneblje. Drago mi je što sve češće biraju Dodić nakit koji postaje dio njihove priče koju prepričavaju dalje.

Izrađujete i nakit po narudžbi uz pomoć 3d modeliranja?

– Da, izrađujemo nakit po nardužbi. Što se tiče 3D modeliranja, u našem Dodić Diamonds prodajnom mjestu u Ilici prije same izrade unikatnih modela nakita isti vizualiziramo i radimo 3D model. 3D model nam omogućuje da klijent, ali i mi, budemo sigurni prije same izrade da smo zajedno obratili pozornost na sve detalje i želje. Naši kupci su uključeni u sve faze procesa izrade unikatnog nakita i drago nam je što im možemo pružiti to iskustvo. Često je dodatna vrijednost našim kupcima što u samom procesu izrade nauče puno o izradi nakita i (polu)dragom kamenju.

*Sadržaj nastao u suradnji sa Zlatarnom Dodić

Lider digital
čitajte lider u digitalnom izdanju