Zeleno i digitalno

Država priprema potpore za nabavu e-vozila za taksiste i dostavljače

Ukupno je na raspolaganju 45 milijuna eura iz Modernizacijskog fonda EU, a intenzitet potpora je ograničen na najviše 9 tisuća eura eura po vozilu

Ministarstvo zaštite okoliša i zelene tranzicije uputilo je u javno savjetovanje nacrt poziva 'Nabava električnih vozila za pružatelje usluge autotaksi prijevoza, korisnike dostavnih vozila i pružatelje usluge dijeljenja vozila'.

Riječ je o novoj rundi potpora kojom se, nakon 'običnih' tvrtki, obuhvaćaju i taksisti, dostavljači te kompanije za dijeljenje vozila. Operativnu provedbu vodit će Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost. Točan datum otvaranja poziva još nije objavljen, ali je poznato da se poziv zatvara 30. rujna 2026., dok je javno savjetovanje otvoreno do 14. studenoga.

45 milijuna na raspolaganju

Ukupno je na raspolaganju 45 milijuna eura iz Modernizacijskog fonda EU. Sredstva su namijenjena kupnji novih električnih vozila kategorija M1 i N1 za potrebe autotaksi prijevoza, dostave i dijeljenja vozila, a Ministarstvo cilja najmanje pet tisuća vozila. Time bi se, prema projekcijama, godišnje smanjile emisije stakleničkih plinova za 15.938,90 tona CO₂ i ostvarila ušteda energije od 84.924,66 MWh. Program je usklađen s nacionalnom obvezom da se emisije iz prometa do 2030. smanje za 20,99 posto u odnosu na 2005.

Intenzitet potpora ograničen je na najviše 9 tisuća eura eura po vozilu. Mikro i mali poduzetnici mogu dobiti do 50 posto prihvatljivih troškova, srednji do 40 posto, a veliki do 30 posto. Primjenjuje se načelo zabrane dvostrukog financiranja, što znači da se isti trošak ne može istodobno sufinancirati iz Modernizacijskog fonda i drugih EU ili javnih izvora.

Potpore su namijenjene isključivo novim električnim vozilima. Ona mogu zamijeniti postojeća vozila u voznom parku korisnika, ali samo ako su zamijenjena vozila između dva posljednja tehnička pregleda prešla više od 30.000 kilometara. Propisani su i minimalni tehnički kriteriji za baterije: najmanje 75 kWh za vozila kategorije N1 (teretna vozila do 3,5 tone) te najmanje 40 kWh za vozila kategorije M1 (osobna vozila s najviše osam sjedala uz vozača).

Sredstva su u okviru ukupne omotnice raspodijeljena po namjeni, autotaksi prijevoz raspolaže s 22 milijuna eura, dostavna vozila s 20 milijuna, a pružatelji usluge iznajmljivanja i davanja u zakup automobila (car sharing) s tri milijuna eura. Program time prvi put ciljano otvara vrata segmentima koji su u aktualnom pozivu bili isključeni, uz jasne tehničke i financijske uvjete te vremenski okvir provedbe.

Lider digital
čitajte lider u digitalnom izdanju