
Hashtagovi su službeno mrtvi. Evo kako dovući nove oči na vaš sadržaj

Suprotno popularnom mišljenju, hashtagovi sami po sebi ne povećavaju doseg niti broj interakcija i neće vam pomoći da rastete na internetu
Na Instagramu, ali i drugim platformama, godinama se vodila bitka oko jednog pitanja: jesu li hashtagovi tajno oružje za osvajanje većeg dosega? Korisnici su ih gomilali ispod svake objave nadajući se da će baš taj potez privući publiku. No, direktor Instagrama Adam Mosseri nedavno je otkrio istinu koju se dugo čekalo. Hashtagovi nisu čarobna formula za rast i ne ostvaruju svemirski doseg neovisno o kvaliteti sadržaja, već tek alat za organizaciju sadržaja. Velik je to zaokret za brendove i marketingaše koji su godinama strategije gradili upravo na njima.
Suprotno uvriježenom mišljenju, hashtagovi sami po sebi ne povećavaju doseg niti broj interakcija! Njihova glavna svrha jest kategorizacija sadržaja i olakšavanje pretraživanja, a ne širenje publike. Instagramov algoritam već neko vrijeme prednost daje objavama koje prirodno privlače pažnju kroz lajkove, komentare, dijeljenja i spremanja, umjesto onima koje su preplavljene hashtagovima.
Za marketing stručnjake to znači da je vrijeme za promjenu pristupa, makar je većina toga svjesna još otkako su na društvenim mrežama reelsi postali najdominantniji oblik sadržaja koji privlači najviše očiju. Umjesto naglašavanja popularnih hashtagova u opisima objava, važno je usredotočiti se na kvalitetan sadržaj koji potiče interakciju.
Danas su to autentične priče, kreativni vizuali i relevantne poruke publika prepoznaje i cijeni mnogo više od generičnih oznaka. Naravno, najveću prednost i dalje treba dati kratkim vertikalnim videozapisima na svim društvenim mrežama, a ne samo na Instagramu, neovisno o tome kako se zvali (reels, shorts ili nešto treće).
Važnu ulogu preuzima i optimizacija sadržaja za pretraživanje unutar same platforme. Opisi objava, naime, trebaju sadržavati ključne riječi i prirodan, opisni jezik koji algoritmu olakšava razumijevanje i rangiranje sadržaja. Jednako tako, aktivna komunikacija s publikom, odgovaranje na komentare, privatne poruke i suradnje s drugim profilima znatno doprinose vidljivosti. Nemojte to zapostaviti.
Iako hashtagovi i dalje mogu pomoći u organiziranju objava, oni ne bi smjeli biti temelj strategije rasta na Instagramu, a mnogi ih već sada u potpunosti izbjegavaju. Puno veći učinak postiže se ulaganjem u priču, estetiku i gradnju zajednice. Suradnje s influencerima, uključivanje korisnika u stvaranje sadržaja te korištenje interaktivnih opcija poput anketa ili Q&A naljepnica u pričama (storyjima) pokazali su se učinkovitijima u privlačenju pažnje i poticanju angažmana. Sad kad sve znate, sretno!