
Švedski Nanobit još traži formu iz pandemije - spas stiže iz Netflixa?

Alan Sumina i Zoran Vučinić
U pandemiji 2020. dogodio se lockdown i svi su bili prisiljeni biti kod kuće, što znači da su imali vremena za igre, ali od 2021. nadalje sve se nekako vraća na staro, odnosno tržište se stabilizira i stagnira nakon tog umjetnog buma
Nema startupovca koji ne želi postići ono što je uspjelo Alanu Sumini i Zoranu Vučiniću: izgraditi globalno prepoznatljivu kompaniju i napraviti hvalevrijedan exit. Njihova je priča dobro poznata.
Još su kao studenti 2008. krenuli u biznis i prvi proizvod koji ih je stavio na mapu bio je aplikacija za praćenje kalorija za iOS platformu nazvana Tap&Track, lansirana 2009. Ubrzo nakon lansiranja imala je sto tisuća preuzimanja, a u godinu dana preuzelo ju je čak tristo tisuća korisnika, donijevši pritom prihod od milijun dolara. Dvije godine poslije, 2011., Nanobit je ušao u sektor videoigara, odnosno u razvoj mobilnih igara, lansiravši igre 'Fashion City' i 'Flower City'. Iduće godine donosile su slavu tvrtki čiji su osnivači redali nagrade za svoj poduzetnički pothvat. Recimo, 2015. dobili su EY-evu nagradu 'Poduzetnik godine', postavši tako prvi dobitnici tog priznanja u Hrvatskoj.
Nanobit je nakon toga nastavio rasti. Vrhunac slave dosegnuo je 2020., kada je zbog globalne pandemije cijeli IT, pa tako, naravno, i sektor videoigara, bio na najvišim razinama. U rujnu te famozne godine Sumina i Vučinić napravili su exit ukupno vrijedan do 148 milijuna dolara.
Nanobit su prodali švedskom Stillfront Groupu, kompaniji kojom se trguje na švedskoj burzi Nasdaq Stockholm i koja ima timove diljem svijeta, od SAD-a preko Japana, Bliskog istoka i Afrike do Njemačke i Velike Britanije, a s Nanobitom i Hrvatske. Šveđani su 2020. preuzeli 78 posto kompanije, a 2023. postali su njezin jedini vlasnik.



