Zeleno i digitalno

Rimac Technology proizvodi baterije i pogone za Bugatti Tourbillon

Svi planirani primjerci Bugatti Tourbillona, njih 250, već su rasprodani, no kupci će svoje hiperautomobile dobiti tek sljedeće godine

Rimac Technology, dio Rimac Grupe te dobavljač tehnoloških rješenja za automobilsku industriju, razvija i integrira električne pogonske sustave, baterijske sustave i elektroničke upravljačke jedinice za sportski hiperautomobil Bugatti Tourbillon.

Kako se navodi u priopćenju tvrtke Rimac Technology, zahvaljujući suradnji s inženjerskim timovima sestrinske tvrtke Bugatti Rimac, u tvrtki Rimac Technology dizajnirali su sofisticirani hibridni sustav od 800 V koji se integrira s Tourbillonovim atmosferskim motorom V16 zapremnine od 8,3 litre.

Ključne komponente Bugatti Tourbillona su tri električna motora, dva smještena na prednjoj osovini i jedan na stražnjoj. Ti motori zajedno proizvode 800 konjskih snaga i mogu dosegnuti do 24 tisuće okretaja u minuti. Unatoč trima motorima, baterijskom sklopu i motoru V16, Tourbillon je i kraći i lakši od svog prethodnika, kojeg je pokretao isključivo motor W16 s četiri turbopunjača.

Spomenuti hibridni sustav pokreće baterijski sklop tvrtke Rimac Technology od 25 kWh koji služi i za pohranu energije. Osim toga, taj baterijski sustav od 800 V uključuje Rimčevu tehnologiju hlađenja uljem i više od 1500 pojedinačnih ćelija uronjenih u ulje, kojima upravlja sustav za upravljanje baterijama (BMS).

Sustav omogućuje više od 60 kilometara vožnje na isključivo električni pogon, a okosnicu Tourbillonove električne arhitekture čine i tri elektroničke upravljačke jedinice, čiji je hardver i softver također u potpunosti dizajnirala, razvila i proizvela tvrtka Rimac Technology.

Baterijska i pogonska rješenja za Bugatti Tourbillon

Baterijska i pogonska rješenja za Bugatti Tourbillon

Serijska proizvodnja kreće 2026.

Projekt Bugatti Tourbillon konkretno pokazuje mogućnosti tvrtke Rimac Technology u razvoju i integraciji naprednih tehničkih rješenja, izjavio je Mate Rimac, osnivač Rimac Grupe te direktor tvrtki Bugatti Rimac i Rimac Technology. 

– Oslonili smo se na svoje desetogodišnje iskustvo u razvoju visokoučinkovitih električnih pogonskih sustava kako bismo stvorili hibridni sustav koji ne samo da pruža izvanredne performanse, već pokazuje izuzetnu učinkovitost i inovativnost u optimiranju rasporeda komponenti. Iako je riječ o tehnički vrlo složenom hibridnom sustavu, Tourbillon je lakši od svog prethodnika, što potvrđuje našu predanost preciznosti, inovaciji i pomicanju tehničkih granica u svakom projektu – rekao je Rimac.

Podsjetimo, Bugatti Tourbillon predstavljen je krajem lipnja 2024. u francuskom gradu Molsheimu, 'rodnom mjestu' Bugattija, gdje se sklapa, dok se u Hrvatskoj u tvrtki Bugatti Rimac, zajedno s podružnicom u Berlinu, radi njegov dizajn, kao i kompletan R&D i proizvodnja komponenti i prototipova. Tada je najavljeno da će biti proizvedeno ukupno 250 primjeraka Bugatti Tourbillona po neto početnoj cijeni od 3,8 milijuna eura.

Sada iz Rimac Grupe navode da je svih 250 Bugatti Tourbillona već rasprodano, no kupcima će biti dostupni tek od 2026. godine. Naime, za Lider poručuju da se trenutno proizvode prototipovi na Rimac Kampusu, dok je automobil u razvoju i testiranju. Serijska proizvodnja i isporuke kreću 2026. godine.

Proizvodnja za velike brendove

No, osim tehnologije za Bugatti Tourbillon, Rimac Technology svake godine isporučuje stotine tisuća baterijskih i pogonskih sustava, u suradnji s partnerima poput Porschea, BMW-a, CEER Motorsa i ostalih, istaknuo je Nurdin Pitarević, operativni direktor tvrtke Rimac Technology.

– Naš je cilj prenijeti znanje, iskustvo i inovacije iz vrhunskih projekata poput Tourbillona i na široku proizvodnju, kako bismo pomogli velikim proizvođačima vozila da brže i učinkovitije prijeđu na električne pogone – poručio je Pitarević.

Baterijska i pogonska rješenja za Bugatti Tourbillon

Baterijska i pogonska rješenja za Bugatti Tourbillon

Lider digital
čitajte lider u digitalnom izdanju