Zeleno i digitalno
StoryEditor

Šefica Daimler Trucka: Punionice najveća prepreka za zeleni prijevoz tereta

16. Listopad 2023.

Infrastruktura je glavni problem za električne kamione, upozorila je izvršna direktorica Daimler Trucka Karin Radstroem, upozorivši da manjak punionica potkopava njemačke klimatske ciljeve u sektoru prijevoza tereta. Da bi vlada ostvarila ciljeve o elektrifikaciji teretnih vozila, bit će potrebno oko 45 tisuća punionica, izjavila je Radstroem u nedjelju za tjednik Automobilwoche. 

- Manjak će biti ogroman čak i ako intenziviramo nastojanja da dostignemo tu brojku - dodala je šefica Daimler Trucka.

Infrastruktura je najveći problem za kupce kamiona i glavni proizvođači, Daimler, Volvo i Traton, već dugo planiraju zajednički izgraditi i nuditi usluge punjenja na 1700 visokoučinkovitih punionica duž njemačkih autocesta i raskrižja do 2027. godine, objasnila je.

Problem je što katkad imamo teškoća i s postavljanjem punionica u vlastitim objektima jer moramo provjeriti standarde lokalne strujne mreže, naglasila je dužnosnica Daimler Trucka, izdvojivši među preprekama i dugotrajan postupak pribavljanja dozvola u Njemačkoj.

Sektor je prema njezinim riječima značajno smanjio emisiju štetnih plinova, ali financijski je input ograničen kada se usporedi s drugima.

Zbog brojnih nepoznanica teško je reći kako će se stvari razvijati, naglasila je.

- Rekli smo da bi do 2030. do 60 posto naših gospodarskih vozila u Europi moglo kao pogon koristiti baterije ili gorive ćelije, ali to će u konačnici ovisiti o brojnim stvarima, uključujući i promjene cijena energije - zaključila je Radstroem.

22. studeni 2024 03:07