Zeleno i digitalno

Svaki drugi taksist u Hrvatskoj uskoro bi mogao voziti električno vozilo

Ovo je prvi natječaj namijenjen sektorima s najvećim dnevnim kilometražama, a time i najvećim utjecajem na kvalitetu zraka u gradovima

Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost (FZOEU) i Ministarstvo zaštite okoliša i zelene tranzicije objavili su javni poziv za sufinanciranje nabave električnih vozila za autotaksi prijevoz, dostavne službe i usluge dijeljenja vozila, ukupno vrijedan 45 milijuna eura iz Modernizacijskog fonda. Rok za dostavu projektnih prijedloga počinje 15. siječnja 2026. u 9:00, a poziv će biti otvoren najkasnije do 30. rujna 2026. u 12:00 ili do iskorištenja sredstava.

Sredstva su raspodijeljena po sektorima, pa 22 milijuna eura ide za pružatelje autotaksi prijevoza, 20 milijuna eura za korisnike dostavnih vozila te 3 milijuna eura za pružatelje usluge iznajmljivanja i davanja u zakup automobila (uključujući car-sharing). U pozivu se navodi očekivani učinak nabave najmanje 5.000 električnih vozila. 

Ovo je prvi natječaj namijenjen sektorima s najvećim dnevnim kilometražama, a time i najvećim utjecajem na kvalitetu zraka u gradovima. Taksi i dostavna vozila u Hrvatskoj u prosjeku prelaze 60.000 do 120.000 kilometara godišnje, što je pet do 10 puta više od prosječnog privatnog vozila, pa zamjena takvog vozila električnim ima višestruko veći učinak na smanjenje emisija nego zamjena prosječnog privatnog vozila.

Krovna udruga za električnu mobilnost Strujni krug pozvala je taksiste, dostavne službe i car-sharing operatere da se pripreme na prijavu, naglašavajući da su ta vozila zbog velike godišnje kilometraže među najbržim načinima smanjenja urbanih emisija i troškova. Predsjednik udruge Hrvoje Prpić izjavio je da je za taksi sektor osigurano dovoljno sredstava da oko polovice flote prijeđe na električni pogon te da elektrifikacija u praksi može značajno smanjiti mjesečne operativne troškove.

Iz Udruge podsjećaju da, kao i u natječaju iz listopada, autokuće ne podnose prijave u ime kupaca. Prijavitelji sami otvaraju korisnički račun, ispunjavaju prijavu i prilažu dokumentaciju. To proces čini transparentnijim, ali i zahtjevnijim za sve koji prvi put ulaze u sustav prijava.

Lider digital
čitajte lider u digitalnom izdanju