
Toyota postavlja softverski izazov Tesli i kineskim konkurentima

Najveći svjetski proizvođač automobila isporučit će vlastiti operativni sustav u nastojanju da postane konkurentniji na tržištu
Toyota će do sljedećeg ožujka isporučiti vlastiti operativni sustav s jednim od svojih najprodavanijih vozila, u nastojanju da sustigne softversko vodstvo Tesle i kineskih konkurenata. Interni sustav, poznat kao Arene, pružat će stalna ažuriranja kako bi pomogao vozačima u manevrima poput održavanja trake i parkiranja, kao i multimedijskim i zabavnim značajkama. Debitirat će u terenskom vozilu RAV4 sljedeće generacije, prenosi Financial Times.
Softverska platforma ključna je za Toyotine napore da postavi temelje za autonomnu vožnju, prikupi podatke o vožnji i sustigne konkurente koji su se oslanjali na pružanje digitalnih usluga (plaćenih i neplaćenih) kako bi dodali vrijednost automobilima. To je prvi plod sedmogodišnjeg rada subjekta Woven, podružnice koju je proizvođač automobila osnovao kako bi povećao konkurentnost u razvoju softvera i odvojio se od svoje sporije rastuće kulture proizvodnje automobila.
- Cijeli svijet, uključujući Woven, prati što se događa u Kini. Moramo shvatiti kako održati konkurentsku prednost na ovom tržištu u budućnosti, a Arene će nam u tome definitivno pomoći - rekao je John Absmeier, glavni tehnološki direktor tvrtke Woven.
Iako japanski proizvođači automobila izvrsno proizvode robusne automobile, zaostaju u softveru. Toyota je prošle godine bila trećeplasirana na Gartnerovom indeksu digitalnih proizvođača automobila, koji prati potencijal grupa za monetizaciju svojih softverskih usluga. Proizvođači električnih vozila kao što su Tesla te kineski Nio i Xpeng daleko su ispred.
Drugi proizvođači automobila, uključujući Volvo i Mercedes-Benz, također su iskusili softverske probleme prilikom lansiranja novih proizvoda, dok je njemački Volkswagen surađivao s američkim startupom za električna vozila Rivian kako bi poboljšao svoj softver nakon početnog zastoja. Areneov debi u jednom od najpopularnijih Toyotinih modela, koji je prošle godine činio 10 posto globalne prodaje, predstavlja glas povjerenja tvrtke u njezinu tehnologiju, jer bi svaki problem mogao povećati rizik od širokog opoziva.
- Kako se softver susreće s hardverom veliki je izazov u smislu kultura. To su dva različita svijeta - rekao je Jean-François Campeau, voditelj Arenea u Wovenu.
Zahtjevan projekt
Woven je u središtu Toyotinih ambicija da postane tvrtka za mobilnost koja može generirati prihod izvan prodaje vozila, ali njezini su se napori suočili s velikim promjenama, uključujući zamjenu izvršnog direktora, bivšeg direktora Googlea Jamesa Kuffnera. Toyota još nije objavila ambiciozniju centraliziranu arhitekturu povezanu s četiri glavna područja na koja bi se softver mogao primijeniti - potpomognuta vožnja, infotainment, značajke karoserije poput brava na vratima i pogonski sklop.
Umjesto toga, Arene će se primjenjivati samo na prva dva, a izdavanje potpuno razvijenog operativnog sustava bit će postignuto kasnije. Toyota je izjavila da razvoj Arenea ide po planu, ali analitičari su rekli da su značajke dostupne pri lansiranju djelovale manje ambiciozno nego što se očekivalo.
Takaki Nakanishi, automobilski analitičar, rekao je da ograničena primjena znači da je Arene daleko od vrhunskog u usporedbi sa softverom koji su razvili konkurenti. Teslino najnovije ažuriranje, na primjer, omogućuje korisnicima punjenje telefona nakon izlaska i zaključavanja automobila te omogućuje prilagođavanje prednjih svjetala drugim vozačima. Akihiro Sarada, predsjednik Toyotinog centra za razvoj softvera, rekao je da je tvrtka napravila veliko početno ulaganje i da će se 'postupno troškovi razvoja po vozilu smanjivati' kako se Arene bude primjenjivao na druge modele.
Prikupljanje ogromnih količina podataka putem platforme bit će ključno za Toyotinu težnju za autonomnom vožnjom i smanjenjem potencijalnih scenarija koji dovode do prometnih nesreća. Absmeier je rekao da će RAV4 moći prikupljati širok raspon podataka s obzirom na to da se SUV vozi na tržištima u razvoju. Nasuprot tome, Tesla automobili se uglavnom nalaze u gradovima razvijenih gospodarstava s infrastrukturom za punjenje.