
Trikovi koje se isplati kopirati - na društvenim mrežama i mimo njih

Domaće tvrtke mogu štošta naučiti od Temua, Sheina, ali i Instagram Shoppinga, TikTok Shopa
Mnogi su od nas do sada mnogo puta naručivali kojekakve proizvode na internetskim stranicama specijaliziranim za prodaju ili pak društvenih mreža, kojima se sve više koriste potrošači. Čak i mi skloniji tradicionalnoj kupnji fizičkim odlaskom u trgovine nismo odoljeli zovu modernih alata – jer nema ništa ljepše nego kad ležiš na kauču i naručuješ ono što ti treba. I ne treba.
Prelazak s inspiracije na kupnju
No, uglavnom, koga nisu ubili Temu i Sheyn, neće ni ludi rast tzv. društvene e-trgovine. Zato nas je zanimalo kako funkcioniraju, primjerice, Instagram Shopping i TikTok Shop i kakve pouke s tamošnjih praksi primijeniti u vlastitom poslovanju. Na takva pitanja ljubazno nam je odgovorila Tanja Šincek, vlasnica obrta za marketing i usluge WebRoom Agency, koja kaže da domaće tvrtke mogu od Temua, Sheina, Instagram Shoppinga ili TikTok Shopa i drugih primjera mnogo naučiti. Primjerice, kako maksimalno prilagoditi sadržaj formatu i ritmu društvenih mreža, znači brzo, neformalno, vizualno privlačno i često sadržajem koji stvaraju sami korisnici. Šincek dodaje da su neke funkcionalnosti (npr. TikTok Shop i Instagram Shopping) kod nas još ograničene, no to ne znači da njihova iskustva i znanja ne možemo primijeniti. Štoviše, već sada možemo primijeniti, primjerice, korištenje influencera i korisnički generiranog sadržaja kao prodajnoga kanala te jednostavniji prijelaz s inspiracije na kupnju. Također možemo mnogo toga primijeniti i prodajnom komunikacijom koja je prilagođena navikama publike pojedine mreže. Hoće li i kada taj tzv. društveni e-commerce prevladati, tj. praksa kupnje po kanalima društvenih mreža, pitamo je, a ona odgovara da će sigurno sve više utjecati na odluke o kupnji.