Život
StoryEditor

Brooklyn Bagel: Od pekare do gastro franšize

21. Rujan 2023.

Hrvatski franšizni sektor bogatiji je za još jednu domaću franšizu u sektoru gastronomije i ugostiteljstva. Radi se o tvrtki Brooklyn Bagel Co. iza koje stoji J. Kent Pepper. Tvrtku je osnovao 2019. godine, vrlo brzo nakon što se zajedno sa suprugom Katherine preselio iz New Yorka u Split, stoji u priopćenju. 

Sve je započelo s otvaranjem pekare, pronalaženjem pravih sastojaka i usavršavanjem metode proizvodnje pravog bagela. Jer iako se na hrvatskom tržištu može pronaći ponuda peciva pod nazivom bagel, Pepper je ustanovio da se ipak ne radi o pravom ‘bruklinškom bagelu‘ već o običnom pecivu s rupom u sredini. Osim toga, valjalo je pronaći i riješenje kako na svakom prodajnom mjestu u Hrvatskoj gostu ponuditi svježe pečeno pecivo. Odgovor je u polugotovom zaleđenom proizvodu čija se priprema dovršava pečenjem na samoj lokaciji. 

Posao proizvodnje i ponude originalnog američkog bagela od početka je gradio imajući na umu njegov veliki potencijal u sektoru franšiza.

Ponuda bagela pokazala se primamljiva i lokalnim ljudima i turistima s naglaskom na privlačenje što više lokalnih gostiju. Posao pokrenut prije pet godina u Splitu, danas broji tri prodajna mjesta i jedan proizvodni pogon, a za ulazak u ovaj posao, procjenjuju u Brooklyn Bagel Co., potrebno je između minimalno 64 do maksimalno 125 tisuća eura.

- Jedan od najvećih izazova pri otvaranju bilo kojeg maloprodajnog posla je pronalaženje pravog mjesta, a to je posebno teško ako ne živite na tom području. Bilo bi mi drago vidjeti trgovine Brooklyn Bagel Co. u Dubrovniku, Šibeniku, Zadru, Rijeci, Puli, Zagrebu, Varaždinu i(li) Osijeku, ali mislim da je lokalna osoba bolje kvalificirana za identificiranje najbolje lokacije i suočavanje s dnevnim operacijama - kaže Pepper.

Rast franšiznog tržišta

Inače, u Hrvatskoj posluje oko 230 franšiznih brendova, a godišnji rast franšiznog tržišta iznosi oko 20 posto. Među njima je oko 30 posto domaćih franšiza, a ostale su strane. Ove franšize posluju na više od 4.200 prodajnih mjesta i zapošljavaju oko 20.000 ljudi. 

Procjenjuje se također da ovaj sektor na sebe veže barem onoliko kooperanata i dobavljača koliko ima zaposlenih.

Osim toga, pandemijsko vrijeme uvelike je utjecalo na porast broja franšiza u Hrvatskoj, a razlog tome je što su vlasnici imali vremena raditi na, umjesto u svom poslu zahvaljujući čemu su nastale i razvile se nove poslovne ideje i strategije. 

26. prosinac 2024 01:00