Savoo je analizirao ukupno 30 europskih zemalja, a Hrvatska se našla u lošem društvu deset država s ‘najmanje osviještenim kupcima‘
Izuzme li se činjenica da je Shein najpopularniji brend zbog svoje trendi i jeftine odjeće, većina (mlađih) kupaca ipak pokušava reducirati svoj utjecaj na okoliš te kupuje odgovornije i bira ekološki prihvatljivije brendove. Budući da se sve veći broj brendova, a i država, prilagođava održivijem načinu života, istraživačka kompanija Savoo odlučila je istražiti koje su države, odnosno kupci najosvješteniji u Europi.
U njihovom novom izvješću rangirano je 30 europskih zemalja i to prema njihovoj ocjeni u Izvješću o održivom razvoju, stopi recikliranja, otisku potrošnje, otpadu po glavi stanovnika te broju buvljaka, antikvarnica i second-hand trgovina. Finska je, kako se pokazalo, najbolja europska zemlja za održive potrošače koja je prema Izvješću o održivom razvoju, osvojila 86,51 od ukupno sto bodova.
Hrvatska podbacila
Ova sjevernoeuropska država smanjila je svoj otisak potrošnje za impresivnih 20,37 posto u razdoblju od 2010. i 2020. što je četvrto najveće smanjenje nakon Italije (26,03 posto), Švedske (21,99 posto) i Grčke (20,75 posto). Od spomenutih kriterija, jedino zaostaju po broju second-hand trgovina i antikvarijata s 53 na svojih 5,5 milijuna stanovnika.
Danska, druga na listi, smanjila je otisak potrošnje za 14,26 posto, dok je Slovenija dospjela na treće mjesto i to najviše zahvaljujući niskoj proizvodnji otpada – 34 kilograma po stanovniku godišnje što je najmanja brojka od svih 30 zemalja koje je obuhvatilo istraživanje.
Ujedinjeno Kraljevstvo je na šestom mjestu, a ostale je države ‘pobijedila‘ u broju dostupnih buvljaka i second-hand trgovina: na gotovo 68 milijuna stanovnika dolazi ih 1,3 tisuće.
Savoo je izdvojio i deset zemalja koje su dom najmanje održivih potrošača, a Hrvatska se, nažalost, našla upravo među njima i to na desetom mjestu. Na prvom mjestu najgorih je Malta, a slijede je Irska, Grčka, Luksemburg, Rumunjska, Portugal, Bugarska, Mađarska i Litva.