Život
StoryEditor

HLIPO: Zadovoljstvo poslovnom situacijom palo, ali očekivanja snažno porasla

03. Svibanj 2023.

Postoji izvjesna špranca koja se ponavlja u svakom istraživanju za HLIPO (Hendal Liderov indeks poslovnog optimizma) koje  među hrvatskim poslovnjacima kvartalno provodi agencija Hendal. U kvartalima u kojima, naime, ispitanici iskazuju rast zadovoljstva svojom trenutačnom poslovnom situacijom, manja je razina optimizma kada iznose svoja očekivanja za narednih šest mjeseci. I obrnuto.

Špranca nije omanula niti na kraju prvog ovogodišnjeg kvartala. Za razliku od konca prošle godine, kada je procjena trenutačne situacije visoko odskočila, na 122 boda, ali uz suzdržana očekivanja za narednih pola godine (112) bodova, na kraju prvog ovogodišnjeg tromjesječja HLIPO pokazuje drugačiju sliku: zadovoljstvo trenutačnom situacijom palo je na 117 bodova, ali je s druge strane uvelike porastao poslovni optimizam glede situacije za narednih šest mjeseci, čak na 126 bodova.

Smirivanje cijena energenata, sada već kontinuirano petomjesečno snižavanje opće inflacije, a napose najava odlične turističke sezone očito su otvorili prozor s kojeg se vidi (nadamo se da se ne pričinja) bolja neposredna poslovna budućnost.

HLIPO je kreiran po uzoru na indeks poslovne klime uglednog njemačkog IFO instituta, a agencija Hendal provodi ga na 400 poslovnih ispitanika u sedam gospodarskih grana (prerađivačka industrija, opskrba električnom energijom, plinom, parom i klimatizacija, građevinarstvo, trgovina na veliko i malo, prijevoz i skladištenje, djelatnosti pružanja smještaja i pripreme i usluživanje hrane te informacije i komunikacija). Ispitanicima se postavljaju dva pitanja: kako biste procijenili svoju trenutačnu poslovnu situaciju te kakva su vaša poslovna očekivanja za sljedećih šest mjeseci. Rezultati istraživanja iskazuju se na skali od -100 (potpuno loše) do 100 (potpuno dobro). 

image
foto
17. travanj 2024 00:04