Život
StoryEditor

Kako poslovni influenceri ostvaruju dodatne prihode na LinkedInu

16. Ožujak 2025.
Angažman na LinkedInu može poprilično dobro utjecati na prihode pojedinca ili tvrtke, tj. brenda koji zastupa

Bez obzira na to tko što mislio o influencerima na LinkedInu – da su stručni, pronicljivi i vjerodostojni ili pak naporni, dosadni i hvalisavi – činjenica jest da se na toj poslovnoj društvenoj mreži itekako isplati biti aktivan, objavljivati korisne informacije iz branše i poticati koristan dijalog. Svim je tim poslovnim utjecajnicima zajedničko da su autentični, redovito dijele svoja iskustva, čitateljima daju vrijednost, ne slijede slijepo nametnuta pravila kako, što i kada objavljivati te su istinski zaljubljenici u ono što rade. Takav angažman, vjerovali ili ne, naposljetku može poprilično dobro utjecati na prihode pojedinca ili tvrtke, tj. brenda koji zastupa.

Naprimjer, izvršni direktor Buga Dragan Petric vjerojatno je jedna od rijetkih osoba u Hrvatskoj koje bi mogle živjeti od LinkedIna. Svojim britkim stilom i komentarima o tehnološkoj sceni uspio je privući pozornost velikog broja ljudi, birajući pritom teme koje mnogi žele komentirati jer imaju čvrsto mišljenje o njima.

image

Dragan Petric

– Nastojao sam, drugim riječima, napraviti na LinkedInu ono što nitko nikada nije: ne glumiti uštogljenost svojstvenu bečkom dvoru kakvu, zbog ne znam kojeg razloga, većina ljudi ondje forsira utapajući se na taj način u nepreglednom moru dosade koju pomažu stvarati na toj mreži – opisuje svoju taktiku Petric.

– Pretpostavljam da bih mogao ‘živjeti samo od LinkedIna‘, no nisam tip koji drži sva jaja u istoj košari. Ne radi prihoda, nego radi održavanja dinamičnog, zanimljivog i uzbudljivog poslovnog života. Utoliko je LinkedIn samo jedan od nekoliko mojih izvora prihoda – dodaje Petric, koji usput drži edukacije oLinkedInu i predavanja na konferencijama, a prihode mu donosi i pisanje komercijalnog sadržaja. Dakle, pravo influencanje.

Influencerom se pak ne smatra Velibor Panić, direktor agencije za odnose s javnošću Narativ komunikacije, no PR savjeti koje dijeli s cijelom poslovnom zajednicom itekako utječu na struku.

image

Velibor Panić

– PR-ovci su često uniformirani i distancirani, u postolara najgore cipele, pa mislim da moj izričaj ljudi mogu doživjeti kao svojevrsno osvježenje u svijetu odnosa s javnošću. Općenito vjerujem da ljudi brzo uoče tko je fake, a tko zna što govori, i svojom pozornošću uvijek radije nagrade prave stručnjake. Nedavno sam pravio računicu, što je bio zabavan sadržaj baš na LinkedInu, i izračunao da sam agenciji u jednoj godini donio oko trideset tisuća eura zahvaljujući ljudima i tvrtkama koji su mi se ondje javili – kaže Panić, napominjući da se na takav online angažman u našim tvrtkama još, nažalost, ‘ne gleda baš blagonaklono‘, a njemu je LinkedIn također samo jedan od mnogih alata za razvoj poslovanja.

Koje su njihove taktike, kako na LinkedInu ostvaruju prihode te može li se živjeti samo zahvaljujući angažmanu na toj društvenoj mreži u novom broju tiskanog i digitalnog Lidera otkrivaju brojni domaći poslovni influenceri.

Članak je dostupan u tiskanom 
i digitalnom izdanju Lidera
22. ožujak 2025 11:27