Život
StoryEditor

Raskinuto partnerstvo Spotifyija s kraljevskim parom Harry i Meghan

20. Lipanj 2023.
PR konzultant Mark Borowski za Guardian je izjavio da je raskid sa Spotifyjem početak kraja ambicioznih vojvoda od Sussexa

Tijekom pandemijske 2020. princ Harry i Meghan Markle sklopili su 20 milijuna dolara vrijedan deal s platformom Spotify koji je označio početak njihove, kako su se nadali, uspješne i lukrativne karijere u industriji zabave. No, samo jedan podcast kasnije, partnerstvo je raskinuto.

Iako je bivši kraljevski par zajedno sa Spotifyijem izdao priopćenje u kojem navode da je raskid bio zajednička odluka te da su ponosni na sve što su dosad zajedno napravili, Wall Street Journal saznaje da Harry i Meghan nisu zadovoljili kriterije produktivnosti da bi im mogao biti plaćen iznos naveden u ugovoru. Navode da investitori zbog prijavljenog neto gubitka od 430 milijuna dolara pritišću upravu koja je, kako je sam izvršni direktor priznao, trošila ‘previše ambiciozno‘.

Kako bi srezali troškove, kompanija je ovaj mjesec najavila da će otpustiti 200 zaposlenika iz podcast odjela te da će manje ulagati u ekskluzivna partnerstva kakvo je i bilo ono s Harryijem i Meghan.

Medijski biznis

Od 2020. do danas, Spotify je s parom producirao jedan podcast, Archetypes, u kojem Meghan ugošćava svoje slavne prijatelje i uzore poput Serene Williams, Mariah Carey i Trevora Noahe. Uprava platforme očekivala je da će producirati još sličnih sadržaja, a par, navode upućeni, želi da on bude dostupan na drugim platformama, ne samo ekskluzivno na Spotifyiju.

Otkako su se povukli iz kraljevskog života, Harry i Meghan su se usredotočili na medijsku industriju te lansirali niz lukrativnih projekata poput spomenutog podcasta, Harryijevih memoara ‘Rezerva‘ te sklapanja partnerstva s Netflixom koji je dobio ekskluzivan dokumentarac o životu mladog para van kraljevske obitelji.

Memoari ‘Rezerva‘ za koje je Harry dobio predujam od 16 milijuna funti, u prvom su tjednu prodani u 750 tisuća primjeraka čime je srušio rekord u Ujedinjenom Kraljevstvu, a budući da je na ostalim tržištima u samo jednom danu prodano  1,4 milijuna primjeraka, proglašenu su najbrže prodavanom publicistikom svih vremena. Dokumentarni serijal bio je veliki hit na Netflixu, a prvu je epizodu u 24 sata od objave pogledalo čak 2,5 milijuna gledatelja u Ujedinjenom Kraljevstvu. Par je također u suradnji sa Zakladom Nelson Mandela producirao relativno dobro gledan serijal Live to Lead, također na Netflixu.

Početak kraja

No, Mark Borkowski, krizni PR konzultant, za Guardian je izjavio da bi raskid ugovora sa Spotifyijem mogao loše utjecati na njihov brend, ali i izazvati domino efekt na njihove ostale biznise. Sljedeći ugovori, tvrdi, neće biti toliko lukrativni kao sa Spotifyijem ili Netflixom, a pitanje je ima li dvojac dovoljno ‘pogonskog goriva‘ za biznis. Smatra da su ostali bez snage, a problem je i što ih je kraljevska obitelj u potpunosti izolirala.

PR konzultant smatra i da je tvrdnja o prijateljskom razlazu sa Spotifyijem čisti PR, jer da su producirali dobar sadržaj, platforma bi se za njih borila nogama i rukama - u razlazu nema nimalo romantike, sve se vrti oko brojeva i troškova. Vojvode od Sussexa naprosto nisu uspjeli postati ‘nove Obame‘, a stvaranje uvjerljivog, dobrog sadržaja je nevjerojatno teško, a njihovo podrijetlo i medijska pozornost koju su privlačili, naprosto nisu dovoljni. Predviđa da bi se par sad mogao okrenuti prema wellness biznisu te raditi na Meghaninom lifestyle brendu/blogu The Tig i to po uzoru na Goop, Gwyneth Paltrow ili Poosh, Kourtney Kardashian.

22. studeni 2024 06:47